Dacă nu avem autostradă, Dacia pierde bătălia cu Marocul – avertizează Constantin Stroe

541 views

Dacia nu se retrage din România, dar nici nu va mai face investiţii în următorii ani, iar cei 68 de euro pierduţi pe fiecare maşină din cauza lipsei unei autostrăzi Piteşti – Sibiu duc la pierderea competivităţii uzinei de la Piteşti în faţa celei din Tanger, Maroc, a declarat la Gândul LIVE Constantin Stroe, vicepreşedinte Automobile Dacia. Într-o intervenţie telefonică, oficialul a mai spus că, pentru a rămâne în ecuţie, Dacia ar trebui să micşoreze salariile lucrătorilor de la Mioveni, dar asta înseamnă şi o pierdere a competivităţii uzinei din România în faţa celei din Maroc.

"Dacă vom ajungem să calculăm pierderile este deja prea târziu şi e grav. Zilnic, intră şi ies din Dacia 500 de camioane de mare tonaj – care întâmplarea face – circulă pe ruta Vest, spre Vâlcea, Sibiu şi Oradea. Acolo avem noi grosul furnizorilor – în Transilvania şi în partea de vest a ţării. Costul pe o maşină în condiţiile actuale de transport, în absenţa unei autostrăzi, este de 68 de euro pe o maşină. Înmulţiţi 210.000 de maşini cât am exportat noi anul trecut pe graniţa de Vest şi veţi ajunge la nişte valori fabuloase, înspăimântătoare. Dacă aceste costuri vrem să le raportăm la condiţia funcţionării neîntrerupte a Dacia, care este una singură – să rămână competitivă, prin competitivă înseamnă să facă aceeaşi canitate de produse la o calitate mai bună şi la costuri mai ieftine, – concluzia ne pune pe gânduri", a declarat Constantin Stroe la Gândul LIVE.

"Sunt şi alte costuri care trebuie luate în considerare. De exemplu, costul  unui şofer de trailer care transportă automobile: una este să îl plăteşti 5 ore cât ar face pe autostradă până la Nădlac şi una e să-l plăteşti 10 ore; costul carburantului, costul asigurării, costul diferenţei salariale – între media salariului de la Dacia pe salariat şi media salariului din Maroc, şi altele şi altele. Dacă le luăm în considerare chiar ar trebui să ne pună pe gânduri. Când? Acum, nu peste doi – trei ani de zile când  se pronunţă oficialii care spun că bucata asta, tronsonul ăsta Piteşlti – Sibiu va fi făcută în 2020. Mă îngrozesc la gândul ăsta", a mai spus Constantin Stroe.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI