Autostrada Sibiu-Piteşti va fi cea mai spectaculoasă autostradă a României! Cel puţin aşa arată proiectul de pe hârtie.

Potrivit planurilor, unul din cele două trasee presupune construirea a 116 poduri şi viaducte şi a șapte tuneluri. Celălalt traseu este mai prietenos cu mediul, dar mai lung cu 3,4 kilometri.

Deocamdată, cei e se ocupă de planuri au bătut în cuie doar o treime din traseul viitoarei autostrăzi. Acesata ar trebui să aibă 30 de kilometri de şosea de mare viteză dintre Piteşti şi Curtea de Argeş, unde trebuie construite 14 poduri, din care cel mai mare va avea 1,6 kilometri. Pe ultimii 15 kilometri, între Boiţa la Sibiu, trebuie ridicate 12 poduri şi viaducte.

La acest moment mai trebuie stabilită configuraţia şi traseul porţiunii de autostradă dintre Curtea de Argeş şi Boiţa. Sunt două variante, de 74, respectiv 78 de kilometri. Dacă se va alege varianta de traseu mai scurtă, vor trebui construite 90 de poduri şi viaducte şi șapte tuneluri cu o lungime totală de 6,5 kilometri. Cel mai lung va fi cel din zona Poiana și va avea aproape 1,7 kilometri. Traseul mai lung, în loc să urmeze cursul Oltului, face o buclă spre Grebleşti, județul Vâlcea. Activiştii de mediu spun că are cel mai mic impact asupra Parcului Naţional Cozia.

„€Acolo deja sunt propuse nişte ecoducte şi avem o zonă critică pentru deplasarea animalelor. Vorbim în principal de urs, lup, râs. Ambele intersectează şi alte arii protejate, practic trec prin Munţii Făgăraş, site Natura 2000, şi pe lângă alt site Natura 2000 Frumoasa” a explicat Cristian Remus Papp, reprezentant WWF România.

Ministrul Transporturilor a promis că va definitiva traseul autostrăzii până luna viitoare. „昿u zic că începutul lunii iunie ne va prinde cu traseul cunoscut, ales definitiv şi vom putea să accelerăm şi mai tare ritmul atunci”・ a spus Dan Costescu.

Şefii din Transporturi sunt optimişti şi susţin că în 2021 va fi gata întreaga autostradă, estimată la 1,6 miliarde de euro. 

Comments

comments