Cum trebuiau construite autostrăzile în România, în viziunea lui Nicolescu din 2004: Un cetăţean care nici nu ştia unde este terenul, de la 3 dolari, în 2 ani de zile, a cerut 25 de dolari

724 views

Senator în mandatul 2000 –・2004, fostul preşedinte al CJ Argeş, Constantin Nicolescu, a avut o intervenţie în plenul Senatului, pe 1 aprilie 2004, la “Dezbaterea şi adoptarea proiectului Legii privind unele măsuri prealabile lucrărilor de construcţie de autostrăzi şi drumuri naţionale”.

Redăm în continuare discursul lui Constantin Nicolescu din plenul Senatului:

“Domnule preşedinte, Stimaţi colegi,

Am intervenit pentru că aici s-a spus că nu este urgentă o asemenea lege şi o asemenea decizie nu se justifică. Eu vreau să vă dau un exemplu practic, pe care noi îl trăim deja sau l-am trăit la Argeş.

Pe 14,5 km de autostradă, 485 de posesori de teren, proprietari, ne-au trebuit doi ani şi jumătate, după actuala legislaţie, să reuşim să negociem şi să realizăm 95% din contracte cu aceşti clienţi.

Autostrada care se prevede să aibă 400 km cred că va avea 4.000 de proprietari şi va dura 10 ani ca să faci negociere cu toţi.

Deci e un caz de… Dacă vrem, într-adevăr, să avem autostrăzi în România, această lege trebuie să treacă şi să asigure o eficienţă de timp a realizării acestor autostrăzi.

Dacă vreţi, şi din punct de vedere al banilor… Evoluţia a fost foarte mare în preţuri. Un cetăţean care nici nu ştia unde este terenul, de la 3 dolari, în 2 ani de zile, a cerut 25 de dolari.

La o autostradă de 400 de km, după ce încep negocierile, este posibil să coste mai mult terenurile decât construcţia în sine a autostrăzii.
Eu cred că este o soluţie, aşa cum s-a explicat aici, europeană, şi nu numai în România este o problemă. Cu atât mai mult în România, unde avem nevoie de o infrastructură într-un timp foarte scurt, cred că această lege se justifică foarte mult.
Vă mulţumesc!”

Comments

comments