Cifra de afaceri a Renault Group în trimestrul al treilea se ridică la 9 miliarde de euro, în scădere cu 13,4 %

0
35

Azi au fost anunțate rezultatele financiare înregistrate de Renault Group în trimestrul al treilea din 2021. Prioritatea acordată valorii vânzărilor față de volumele acestora a permis optimizarea cifrei de afaceri într-un context puternic afectat de criza semi-conductorilor.

 

  • Cifra de afaceri a Renault Group în trimestrul al treilea se ridică la 9 miliarde de euro, în scădere cu 13,4 % (-14 % la perimetrul constant al ratelor de schimb[1]) în contextul în care vânzările mondiale scad cu 22,3 % la 599.027 vehicule.
  • Renault Group își continuă politica comercială inițiată în trimestrul al treilea din 2020 care conduce la creșterea părții din vânzări realizate pe canalele cele mai rentabile și la un efect pozitiv de aproape 3 puncte procentuale.
  • Gama E-TECH reprezintă în trimestrul al treilea 31,3 % din vânzările de vehicule particulare ale mărcii Renault în Europa.
  • Reînnoirea gamei Dacia este un veritabil succes, susținut cu precădere de Noul Sandero și de Noul Duster. În trimestrul al treilea, Sandero a fost cel mai vândut vehicul din Europa iar Duster cel mai vândut SUV de pe piaţa europeană. Cele două modele figurează totodată pe podiumul celor mai vândute modele către persoanele fizice din Europa (Sandero pe locul 1 şi Duster pe locul 3).
  • Portofoliul de comenzi al Renault Group în Europa la sfârșitul lunii septembrie se situează la un nivel record în ultimii 15 ani şi reprezintă 2,8 luni de vânzări.
  • Renault Group estimează că lipsa de componente a dus la nerealizarea în trimestrul al treilea a unei producții de circa 170.000 de unități. În pofida vizibilității reduse asupra evoluției posibile în trimestrul patru, Renault Group anticipează pentru ansamblul anului o pierdere de circa 500.000 vehicule.
  • În pofida creșterii pierderilor de producție estimate pentru întregul an, Renault Group îşi menține estimarea privind atingerea unei marje operaționale pe întregul an la un nivel comparabil cu cel din primul semestru. Renault Group vizează totodată un free cash-flow operațional al activității Automobile pozitiv (excluzând variația necesarului în fond de rulment).
  • Renault Group confirmă că este pe cale să îşi atingă obiectivul CAFE[3] pentru anul 2021.

«Acțiunile întreprinse pentru reducerea costurilor şi optimizarea valorizării producției noastre ne permit să confirmăm estimarea noastră pentru întregul an în pofida deteriorării aprovizionării cu componente în trimestrul al treilea şi a unei vizibilități reduse pentru ultimul trimestru», a declarat Clotilde Delbos, Director financiar Renault Group.

REZULTATE COMERCIALE : FAPTE MARCANTE ALE TRIMESTRULUI AL TREILEA

Într-un context puternic perturbat de criza de componente şi de opriri ale producției, Renault Group a vândut 599.027 de vehicule în trimestrul al treilea 2021, cu 22,3 % mai puțin față de aceeași perioadă a anului 2020.

Vânzările Renault Group în Europa (care reprezintă 53 % din vânzările sale globale) au scăzut cu 26,3 %. Vânzările pe celelalte piețe au scăzut cu 17,3 %.

Scăderea cifrei de afaceri, limitată la -13,4 %, confirmă impactul pozitiv al politicii comerciale, orientată spre o mai bună valorizare a vânzărilor.

Marca Renault

Marca Renault a vândut 365.934 de vehicule, în scădere cu 24,4 % față de nivelul realizat în trimestrul al treilea din 2020. Pe cele mai importante cinci piețe din Europa (Franța, Germania, Spania, Italia şi Marea Britanie), marca înregistrează un progres pe canalele de vânzare cele mai rentabile: procentul de vânzări către persoanele particulare a crescut cu 6 puncte procentuale faţă de trimestrul al treilea din 2019,  perioadă anterioară crizei.

În Europa, vânzările de vehicule particulare E-TECH au crescut cu 29 % şi reprezintă 31,3 % din vânzările pe întregul trimestru, în special datorită succesului modelului Arkana, care marchează revenirea reuşită a mărcii Renault în segmentul C, cu peste 40 000 de comenzi în decurs de 9 luni, din care 56 % în versiunea hibridă E-TECH.

Vânzările de vehicule utilitare au crescut cu 1,4 %, pe o piaţă în scădere cu 11,2 %, datorită performanței modelelor Master şi Trafic.

Mărcile Dacia şi Lada

Marca Dacia a vândut în trimestrul al treilea 138.375 de vehicule, în scădere cu 11,2 % faţă de perioada similară a anului precedent. Dacia a reușit totuși o evoluție mai bună decât cea a pieței, datorită Noului Sandero, cel mai vândut model din Europa în trimestrul 3, şi a Noului Duster, cel mai vândut SUV din Europa în același interval. Dacia dispune de două modele pe podiumul vânzărilor către clienții particulari din Europa în trimestrul 3 (Sandero pe locul 1 şi Duster pe locul 3) .

Dacia Spring, cel mai accesibil vehicul electric din Europa, înregistrează deja peste 30 000 de comenzi.

Dacia a prezentat recent modelul Jogger, noul său vehicul de familie polivalent cu 7 locuri, ale cărui comenzi vor fi deschise înainte de sfârșitul anului.

Marca Lada îşi păstrează poziția de lider pe piața din Rusia în pofida scăderii cu 27,8 % a vânzărilor. LADA Vesta şi LADA Granta rămân cele mai vândute modele pe această piaţă.

CIFRA DE AFACERI TRIMESTRIALĂ PE SECTOR OPERAŢIONAL

În trimestrul 3 din 2021, cifra de afaceri a Renault Group s-a ridicat la 8.987 milioane de euro, în scădere cu 13,4 % faţă de cea înregistrată în perioada similară a anului precedent. Calculată la rate de schimb şi perimetru constant[5], cifra de afaceri ar fi înregistrat o scădere de 14 %.

Cifra de afaceri a diviziei Automobile, exceptând AVTOVAZ s-a ridicat la 7.685 milioane de euro, în scădere cu 14,1 %.

Această scădere este rezultatul diminuării vânzărilor (-20 puncte), fapt explicabil la rândul său prin penuria de componente şi prin aplicarea unei politici comerciale stricte.

Variația ratelor de schimb a indus un efect pozitiv de 0,3 puncte ca urmare a evoluției favorabile a anumitor monede (Real-ul brazilian, Lira sterlină, Rubla rusească).

Efectul indus de creșterea prețului de vânzare al modelelor, care reprezintă un aport de 2,9 puncte procentuale, reflectă continuarea politicii de privilegiere a valorii vânzărilor faţă de volume. Acest rezultat este totuși marcat de o bază de comparație ridicată în trimestrul al treilea din 2020 şi de creșteri limitate de prețuri pe pieţele emergente în absența unui efect negativ al ratelor de schimb.

Vânzările către parteneri au avut o contribuție negativă de -1,2 puncte. Aceasta se explică în principal prin scăderea vânzării de motoare diesel către partenerii noștri, afectați la rândul lor de criza componentelor.

Efectul mixului de modele, de +1,6 puncte, reflectă succesul modelului Arkana, lansat la începutul anului şi buna performanță a gamei de vehicule utilitare.

Scăderea mai puțin accentuată a vânzărilor pe pieţele din afara Europei au făcut ca indicatorul mix geografic să aibă un impact de -1,4 puncte.

Indicatorul « altele » reflectă o contribuție pozitivă de 3,7 puncte.

Contribuţia AVTOVAZ la cifra de afaceri a Renault Group, în scădere cu -19,0 %, se cifrează la 537 milioane de euro. La rată de schimb constantă, contribuția AVTOVAZ ar fi scăzut cu -23,9 %.

Serviciile de mobilitate au avut o contribuţie de 6 milioane de euro la cifra de afaceri din trimestrul al treilea 2021.

Activitatea de Finanțare a vânzărilor (RCI Bank & Services) a generat o cifră de afaceri de 759 milioane de euro în trimestrul al treilea, stabilă faţă de perioada similară a anului 2020.

La 30 septembrie 2021, stocurile totale (inclusiv cele din reţeaua de concesionari) reprezentau 340.000  vehicule, faţă de 470.000 la sfârşitul lunii septembrie 2020.

PERSPECTIVE 2021

În pofida creşterii pierderilor de producţie estimate pentru întregul an, Renault Group confirmă obiectivul de a atinge pe ansamblul anului 2021 o marjă operaţională comparabilă cu cea înregistrată în primul semestru.

Renault Group vizează totodată un free cash-flow operaţional al activității Automobile pozitiv pe întregul an (fără a ține cont de variația necesarului de fonduri de rulment).

Cifra de afaceri consolidată a Renault Group 

(În milioane de Euro) 2020 2021  Variaţia

2021/2020

Trimestrul 1      
Automobile exceptând AVTOVAZ 8 591 8 566 -0,3 %
AVTOVAZ 701 685 -2,3 %
Servicii de mobilitate 6 5 -16,7 %
Finanțarea vânzărilor 827 759 -8,2 %
Total 10 125 10 015 -1,1 %
Trimestrul 2      
Automobile exceptând AVTOVAZ 7 136 11 773 +65,0 %
AVTOVAZ 388 800 +106,2 %
Servicii de mobilitate 3 6 +77,8 %
Finanţarea vânzărilor 773 763 -1,3 %
Total 8 300 13 342 +60,7 %
Trimestrul 3      
Automobile exceptând AVTOVAZ 8 948 7 685 -14,1 %
AVTOVAZ 663 537 -19,0 %
Servicii de mobilitate 5 6 +20,0 %
Finanţarea vânzărilor 758 759 +0,1 %
Total 10 374 8 987 -13,4 %
Cumul 9 luni      
Automobile exceptând AVTOVAZ 24 675 28 024 +13,6 %
AVTOVAZ 1 752 2 022 +15,4 %
Servicii de mobilitate 14 17 +21,4 %
Finanţarea vânzărilor 2 358 2 281 -3,3 %
Total 28 799 32 344 +12,3 %

 

Vânzări totale VP+VU pe mărci

Trimestrul 3 Cumul la 30 septembrie
2020 2021 % variaţia 2020 2021 % variaţia
RENAULT            
VP 403 534 284 569 -29,5 1 027 490 988 761 -3,8
VU 80 260 81 365 +1,4 216 783 278 947 +28,7
VP+VU 483 794 365 934 -24,4 1 244 273 1 267 708 +1,9
RENAULT SAMSUNG MOTORS            
VP 16 373 13 174 -19,5 69 515 40 082 -42,3
DACIA            
VP 147 235 130 131 -11,6 343 159 369 542 +7,7
VU 8 600 8 244 -4,1 23 696 31 602 +33,4
VP+VU 155 835 138 375 -11,2 366 855 401 144 +9,3
LADA            
VP 101 819 75 138 -26,2 249 677 283 345 +13,5
VU 4 616 2 494 -46,0 9 501 9 820 +3,4
VP+VU 106 435 77 632 -27,1 259 178 293 165 +13,1
AVTOVAZ            
VP 997 1 9 517 183
ALPINE            
VP 348 668 +92,0 1 047 1 669 +59,4
JINBEI&HUASONG            
VP 313 17 -94,6 1 519 39 -97,4
VU 6 981 2 282 -67,3 17 910 15 669 -12,5
VP+VU 7 294 2 299 -68,5 19 429 15 708 -19,2
EVEASY            
VP 0 944 0 2 281
RENAULT GROUP            
VP 670 619 504 642 -24,7            1 701 924 1 685 902 -0,9
VU 100 457 94 385 -6,0 267 890 336 038 +25,4
VP+VU 771 076 599 027 -22,3 1 969 814 2 021 940 +2,6

 

Top 15 pieţe ale Renault Group la 30 Septembrie 2021 

Cumul 9 luni 2021 Cotă de piaţă
VP+VU

Evoluţia cotei de piaţă
vs. 2020
VÂNZĂRI   (unităţi) ( % ) (puncte)
1 Franţa 391 483 24,6 -1,8
2 Rusia 367 348 29,2 -0,5
3 Germania 128 996 5,8 -0,4
4 Italia 117 227 9,0 -1,0
5 Brazilia 95 920 6,6 -0,4
6 Turcia 86 894 15,6 -2,0
7 Spania 84 785 11,0 -1,2
8 India 75 786 2,8 0,0
9 Maroc 52 125 39,6 -1,5
10 Marea Britanie 51 186 3,2 -0,9
11 Coreea de Sud 42 803 3,4 -2,0
12 Belgia+Luxembourg 38 716 9,3 -2,4
13 Polonia 38 287 9,6 -0,9
14 Columbia 35 878 22,1 -0,4
15 România 33 957 33,3 -6,9

 

Renault Group

Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având  o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan și Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor 5 mărci ale sale – Renault – Dacia – LADA – Alpine și Mobilize – și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 170 000 de salariați, Grupul a vândut 2,9 milioane de vehicule în 2020. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite precum și a unei noi game de vehicule competitive, echilibrate și electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040. https://www.renaultgroup.com/.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here