Directorul CFR Călători, Iosif Szentes, susţine că începând din această vară, românii ar putea merge în vacanţă în străinătate cu maşina personală, fără însă să mai conducă. CFR Călători intenţionează să introducă vagoane specializate pentru transportul autoturismelor, primele destinaţii luate în calcul fiind Grecia, Turcia, Austria şi Ungaria.

Într-un interviu acordat Agerpres, şeful CFR Călători, Iosif Szentes, susţine că trenul pe ruta Bucureşti – Atena va fi menţinut pe traseu şi în această vară şi că ar putea avea în dotare şi vagoane specializate pentru transportul maşinilor personale, proiectul fiind extins ulterior şi spre alte destinaţii.

“În perioada de la lansare, de când a intrat în circulație și până în toamnă, am făcut anumite analize. Călătorii se întorc foarte greu la transportul feroviar, mai ales că durata este de circa 17 ore, ceea ce este mult. Ce am putea face în acest sens? Intenționăm să menținem oferta noastră pentru destinația Grecia și în sezonul 2017 și, în plus, de la 1 iunie, vom introduce două vagoane și în relația cu Istanbul. Mai sperăm că în final se va rezolva și problema cu podul de la Grădiștea, astfel încât să se mai scurteze timpul de mers cu cel puțin o oră, care se face prin Videle.

Trebuie să ne gândim la încă un lucru care ne-ar aduce clienți: să dotăm și să achiziționăm, de fapt noi avem deja avem două vagoane specializate, și vagoane pentru transportul autoturismelor. Dacă ajungem la o înțelegere și cu partea externă și, la București, în Gara de Nord, să avem o rampă mobilă pentru a urca autoturismele în vagonul specializat, am putea să mai câștigăm clienți, pentru că, transportându-le cu trenul mașinile până la destinație, acolo se creează posibilitatea unei mobilități mai mari. Chiar dacă timpul pentru a ajunge la destinație este mai lung cu trenul, cel puțin se călătorește în confort, nu mai sunt expuși la anumite pericole pe parcursul călătoriei. La întoarcere, la fel. Deci, acest lucru este în atenția noastră și sper că vom putea să-l și finalizăm, într-un fel sau altul. Un asemenea proiect ar putea să fie analizat și pentru relația cu Viena, relația cu Budapesta etc. Ar trebui să avem, cel puțin pe parcursul trenului internațional, dar ar trebui să extindem și pe relația Constanța, trei stații, care să fie dotate cu rampe mobile și noi, CFR Călători, să avem vagoane suficiente pentru transportul autoturismelor mici în condiții de siguranță și la viteza de 160 de km/h”, a declarat directorul CFR Călători.

Comments

comments