Direcţia de Sănătate Publică Arges  derulează în perioada 26 septembrie – 15 octombrie campania pentru  Ziua Mondială a Contracepţiei, având sloganul “Contracepţia este viaţa ta, este responsabilitatea ta!”.

 

Scopul campaniei este de a atrage atenţia asupra importanţei sănătăţii reproducerii şi a planificării familiale, de informare şi de creştere a interesului populaţiei generale, mai ales a adolescenţilor şi tinerilor, cu privire la importanţa utilizării metodelor contraceptive, cunoaşterea tuturor opţiunilor, pentru prevenirea sarcinilor nedorite.

La nivelul judetului Arges, din datele furnizate de Serviciul de Statistica al DSP Arges, o situatie comparativa a cazurilor de avorturi in anii 2012 si 2013 se prezinta astfel:

– total cazuri în 2012 = 2502 avorturi

– total cazuri în 2013 = 2481 avorturile

Din totalul cazurilor, la cerere, în 2012, au fost făcvute 1363 de avorturi, iar în 2013 – 1463 de avorturi. Cele mai multe avorturi s-au înregistrat la grupa de varsta 25 – 29 ani.

În Arges functioneaza 9 cabinete de planificare familiala, din care 4 cabinete sunt in Pitesti; adresabilitatea la aceste cabinete pentru utilizarea metodelor moderne de contraceptie este in medie de 2100 – 3000 beneficiare pe trimestru. 

S-a constatat ca dintre metodele moderne de contraceptie in mediul rural sunt utilizate mai frecvent pilulele contraceptive, iar in mediul urban mai frecvent este utilizat prezervativul. 

În Romania, conform datelor înregistrate de INSP-CNSISP, în 2012, avorturile (întreruperile de sarcină) au fost în număr de 88.135, dintre care 45.088 (51,2%) în mediul urban şi 43.047 (48,8%) în rural, iar în 2013 numărul total de avorturi a fost de 86.432, dintre care în mediul urban 43.729 (50,6%), iar în rural 42.703 (49,4%).

Acţiunile de informare, educare şi comunicare ce se vor desfasura in cadrul campaniei, mai ales in randul adolescentilor si tinerilor, se concentrează asupra metodelor contraceptive, care pot fi utilizate în planificarea familială si in prevenirea bolilor cu transmitere sexuala.

 

 

Comments

comments