Peste 700 de apeluri la Telefonul Cetăţeanului, peste 250 de mail-uri pe adresa Primăriei Piteşti şi alte câteva zeci de postări pe site-ul „Alo, domnule Primar!”. Acesta este bilanţul sesizărilor pe care locuitorii Piteştiului le-au făcut către administraţia publică a oraşului în primele şase luni ale acestui an. Şi asta, în condiţiile în care numărul acestora a mai scăzut în ultima perioadă, mai ales în ultimii doi ani, fiindcă şi o parte dintre problemele stringente ale oraşului au fost rezolvate, susţin funcţionarele de la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni al Primăriei Piteşti.
Cu toate acestea, Telefonul Cetăţeanului sună încă destul de des, iar mailul e în continuare asaltat. „De la începutul anului avem notate 710 apeluri în Registrul special pentru telefonul 984. Media calculată de noi ar fi cam de 120 pe lună. Plus mailurile la care trebuie să răspundem, sau sesizările de pe site-ul „Alo, domnule Primar!”. Pe toate însă le preluăm, le notăm, şi le transmitem mai departe celor care trebuie să se ocupe de rezolvarea lor, iar când primim un răspuns, îl comunicăm petenţilor. Ca problematică, topul arată cam aşa: câinii comunitari, construcţiile fără autorizaţie, problemele cu locurile de parcare, maşinile abandonate pe domeniul public, certurile şi reclamaţiile dintre vecini. Evident, pe lângă acestea, avem tot felul de alte sesizări, pe diverse alte teme… Lumea ne sună, pe bună dreptate, când vede anumite chestiuni, dar problema noastră este că nu avem legislaţia necesară ca să putem şi rezolva aceste necazuri. În cazul câinilor, ce să mai spunem… Legislaţia este mai mult în favoarea animalelor decât a oamenilor. O mare parte din cei ce ne sună sesizează existenţa maşinilor abandonate. Şi aici e o problemă. O maşină lăsată pe domeniul public e considerată abandonată după un an! Iar apoi procedura, ca să o putem ridica, e greoaie şi înceată, durează mult, iar oamenii nu au răbdare!”, spune Ana Stancu, şefa Centrului de Informaţii pentru Cetăţeni.
Pe site-ul „Alo, domnule Primar!” piteştenii se mai plâng, în foarte multe cazuri, că în anumite locuri au apărut denivelări în asfalt, că la unele chioşcuri de bilete de autobuz nu se dă restul corect, că sunt locuri în oraş unde curăţenia lasă de dorit şi comportamentul civic, la fel, ori că  muncitorii care execută anumite lucrări în oraş mai mult stau decât să lucreze, motiv pentru care disconfortul locuitorilor creşte proporţional cu durata lucrării, ori că tinerii care îşi petrec serile pe băncuţele din faţa unor blocuri fac prea multă gălăgie, drept pentru care se solicită desfiinţarea acestor locuri.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI