Deşi legea este în vigoare de mult timp, foarte puţini ştiu că, pacienţii internaţi în spitalele de stat şi cărora medicii le cer să-şi achite din propriul buzunar medicamentele, analizele sau diversele servicii îşi pot recupera sumele cheltuite.

Potrivit articolului 218, alineatul 2, litera d1 prevede că pacientul „să beneficieze de rambursarea tuturor cheltuielilor efectuate pe perioada spitalizării cu medicamentele, materialele sanitare şi investigaţiile paraclinice la care ar fi fost îndreptăţit fără contribuţie personală, în condiţiile impuse de contractul-cadru”.

Astfel, statul este obligat să le ofere pacienţilor asiguraţi toate serviciile incluse în pachetul de bază, care poate fi studiat pe site-ul CNA. Cei mai mulţi pacienţi nu sunt informaţi atunci când vine vorba despre cheltuielile pe care le fac pentru a-şi achiziţiona medicamentele necesare sau analizele medicale. Conform legislaţiei, pacientul trebuie să facă o cerere către conducerea unităţii medicale în care a fost internat, iar în maxim 30 de zile, aceasta trebuie să îi vireze sumele cheltuite. În caz contrar, pacientul se poate adresa pe cale legală pentru a-şi recupera banii de la spital.

De asemenea, pacienţii trebuie să se asigure că în momentul în care cumpără medicamentul sau ajung să îşi facă analize pe bani lor, să primească o notificare din partea medicului sau managerului unităţii prin care unul dintre aceştia recunoaşte că nu îl poate ajuta din spital şi să păstreze factura de la serviciul respectiv.

Comments

comments