Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Marius Alexandru Dunca a declarat că băncile sunt obligate să le dea clienţilor contractele de credit sau actele adiţionale de restructurare, după caz, înainte de a le semna pentru a le putea studia cu atenţie, aceştia putând să ceară consultanţă de la specialiştii Protecţiei Consumatorului.

Preşedintele ANPC a îndemnat clienţii care nu au cunoştinţe financiar-bancare şi nu înţeleg clauzele contractuale şi implicaţiile acestora să se adreseze ANPC pentru a primi consiliere, dacă contractul este în regulă sau dacă nu ar trebui acceptat în forma respectivă.

„Prin lege, operatorul financiar-bancar este obligat să pună la dispoziţia consumatorului contractul înainte, nu mă duc şi-l semnez acolo. Am voie să solicit contractul şi să-l duc la un profesionist. Să nu ne ducem să-l semnăm, este dreptul nostru în calitate de consumator. Îmi pune banca un contract de 30 de pagini şi mă pune să-l semnez în cinci minute”, a declarat preşedintele ANPC.

„La ANPC orice consultare, recomandare sau hârtie transmisă este gratis”

Băncile care nu respectă prevederea riscă sancţiune contravenţională între 10.000 şi 50.000 de lei şi sunt obligate să întrerupă această practică. „La ANPC totul este gratis, orice consultare, recomandare, orice hârtie transmisă la ANPC este cu răspuns este gratuit. Este o instituţie a statului şi chiar rog pe această cale orice contract doreşte cineva să semneze, orice consumator român, indiferent că este un contract cu un IFN, cu o bancă, să facă apel mai întâi ori la un comisariat judeţean pentru protecţia consumatorului să primească un aviz de la un specialist înainte să facă orice credit. Poate aşa reuşim să mai stopăm un pic din neregulile pe care le fac unii operatori financiar-bancari sau unele instituţii financiare nebancare”, a precizat preşedintele ANPC.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI