TRASEU Noua autostradă Craiova – Piteşti va fi construită aproape paralel cu actualul drum ce leagă cele două oraşe, E 574, iar localităţile din Argeş străbătute de drumul de mare viteză vor fi comunele Lunca Corbului,  Albota, Bradu şi Oarja. Drumul de mare viteză Craiova – Piteşti a fost declarat de autorităţi drept unul dintre proiectele de infrastructură „prioritate zero” şi va fi gata până în 2016. „Sunt trei proiecte de concesiune în derulare: Comarnic – Braşov, centura Sud şi Craiova – Piteşti. Centura Sud şi Comarnic – Braşov au aceleaşi termene, sunt în derulare în acelaşi timp, iar Craiova – Piteşti este întârziată cu două luni faţă de ele. Noi am spus că desemnăm câştigătorul în octombrie la Comarnic, în noiembrie la Centura Sud şi în decembrie la Craiova – Piteşti. Toate ar trebui să se termine până la alegerile din 2016”, a declarat, săptămâna trecută, Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine.
În ceea ce priveşte drumul-expres sau autostrada Craiova-Piteşti, decizia asupra variantei finale urmează a fi luată în urma etapei de dialog competitiv cu toţi candidaţii preselectaţi. Constructorii interesaţi fac parte dintr-un consorţiu românesc format din companiile Spedition UMB şi Tehnostrade şi asocierile străine Obrascon Huarte Lain – OHL ZS din Spania, China Communications Construction Company – Dogus Insaat Ve Ticaret (Turcia) – Egis Projects (Franţa), Strabag (Austria) – Vinci (Franţa) – Aktor (Grecia) şi Impregilo – Salini din Italia.
Potrivit ministrului Şova, preţul estimat pentru tronsonul Craiova – Piteşti, care va avea o lungime de 121 km, se ridică la 1,7 miliarde euro şi va include şi operarea pe următorii 26 de ani, întreţinerea şi reabilitările necesare, construcţia efectivă ar trebui să fie în jur de 600-700 milioane euro.
Traseul va traversa judeţele Argeş, Dolj şi Olt, au declarat surse din cadrul CNADR. Porţiunea argeşeană va urma aproximativ acelaşi traseu ca şi actualul drum naţional, ce leagă Piteştiul de Craiova, cu menţiunea că noua linie nu va ajunge, totuşi, la Piteşti. Prima localitate din judeţ va fi Lunca Corbului, după care autostrada va străbate Albota, până în satul Cerbu, iar la scurtă distanţă după actuala intersecţie cu drumul spre Costeşti, aceasta va vira dreapta spre Bradu, prin spatele liniei supermarketurilor şi a Arpechimului, şi se va intersecta cu Autostrada Piteşti – Bucureşti în dreptul podului de la Oarja.     
În ceea ce priveşte taxele pe care le vom avea de plătit după ce noua cale de acces către Craiova va fi gata, acestea vor fi calculate în funcţie de tipul vehiculelor, tariful de bază fiind de 2,434 euro/cenţi fără TVA, pentru un kilometru, la nivelul anului 2012. Astfel, pentru un autoturism se va achita o taxă de 3,02 euro/100 km, echivalentul a aproape 13,6 lei, la cursul de 4,5 lei/euro, microbuzele cu maximum 8+1 locuri – 3,018 euro/100 km (13,58 lei), autocamionetele şi autospecialele cu masa de până în 3,5 tone – 3,018 euro/100 km (13,58 lei), autocamioanele şi derivatele cu 2 axe – 6,036 euro/100 km (27,16 lei), autocamioanele şi derivatele cu 3 sau 4 axe – 7,545 euro/100 km, iar TIR-urile vor plăti de circa 3 ori mai mult decât un autoturism, respectiv 9,05 euro/100 km, echivalentul a aproximativ 40,7 lei. Costurile sunt încă estimative, potrivit CDNADR.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI