autostradaPotrivit unui comunicat al Ministerului Economiei, companiile chineze sunt interesate de modernizarea şi extinderea capacităţilor de producţie la termocentrala Rovinari, dezvoltarea Unităţilor 3 şi 4 de la Centrala Nucleară Cernavodă, realizarea tronsonului de autostradă Craiova – Piteşti şi construcţia tronsonului feroviar de mare viteză Bucureşti – Constanţa. În ceea ce priveşte realizarea tronsonului Craiova – Piteşti, autostrada va fi printre primele construite fără bani de la stat, doar cu fonduri private. Astfel, prin construirea autostrăzii, legătura dintre Craiova şi Piteşti va fi mai rapidă, adică în cel mult o oră şi jumătate un Tir încărcat cu marfă ar putea ajunge la Piteşti, iar, de aici, va avea direct legătura spre Portul Constanţa, deoarece Craiova va fi legată prin autostradă de cel mai apropiat port al României. Proiectul se va întinde pe o perioadă de doi ani, iar autostrada va fi executată din fonduri europene şi va costa 1,5 miliarde de euro. Vor fi construite patru benzi de circulaţie, câte două pe fiecare sens. „Potenţialul de investiţii al companiilor chineze este extrem de important, mai ales în contextul globalizării. România are proiecte în domenii-cheie: energie, transport, IT, agricultură. Statul chinez a alocat o linie de credit de 10 miliarde de dolari pentru realizarea de proiecte în ţările Europei Centrale şi de Est, iar proiectele României sunt viabile şi pot obţine finanţarea necesară implementării”, a declarat Ministrul Economiei, Constantin Niţă.
Autostrada Craiova-Piteşti va fi gata în 2016, iar estimările arată că fiecare kilometru va depăşi 17 milioane de euro. Concesionarul este obligat să obţină finanţarea pentru construcţia şoselei şi îşi va recupera banii din taxa de autostradă.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI