ANAF se reorganizează: inspectorii vor fi înarmaţi şi se elimină 2.000 de posturi vacante. Ministrul Florin Cîţu merge înainte cu reforma ANAF. Înființarea mai multor direcții în cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), redenumirea alteia și eliminarea a 2.000 de posturi neocupate sunt doar câteva dintre măsurile puse recent în dezbatere publică de Ministerul Finanțelor Publice (MFP) și care au ca scop eficientizarea activității Fiscului.

În plus, inspectorii antifraudă vor primi pistoale, electroşocuri şi spray paralizant pentru descinderile la care participă.

În proiect este prevăzut un număr maxim de posturi de 25.582. Schimbări vor fi în ceea ce privește organizarea teritorială. Sediul principal al direcțiilor regionale antifraudă fiscală se stabilește în municipii, se arată în proiect.

În esență, măsurile cuprinse în proiectul de hotărâre aflat în dezbatere la MFP sunt menite să introducă în legislația specifică a prevederilor cuprinse în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2020, document apărut recent și care dă acum posibilitatea redistribuirii personalului atât între structurile ANAF, cât şi între funcţiile administraţiei.

Mai exact, o primă măsură prevăzută în proiectul de HG vizează activităţile de control şi inspecţie fiscală, în sensul că se propune ca amândouă activitățile să fie coordonate de un singur vicepreședinte, nu de doi, câte unul pentru fiecare dintre cele două activități, ca în prezent.

Apoi, se propune și înființarea mai multor direcții în cadrul ANAF, cu scopul de a evalua și îmbunătăți activitatea din agenție. Concret, vorbim despre înființarea Direcției generale de management al riscului, Direcției generale de strategie și monitorizare a proceselor și a Unității de management a informației. Totodată, Direcţia generală de planificare, monitorizare şi sinteză ar urma să-și schimbe denumirea în Direcţia generală de monitorizare venituri şi sinteză, dar nu și atribuțiile actuale.

Propunerea cu cel mai mare impact este repartizarea resurselor, inclusiv a personalului, în funcție de o serie de indicatori de eficiență a activității. Potrivit notei de fundamentare atașate proiectului, reorganizarea propusă va conduce la eficientizarea activității instituției și la reducerea costurilor, având ca efect reducerea funcțiilor de conducere cu 150 posturi.

“În acest context, proiectul de act normativ propune reducerea cu 2.000 posturi vacante a numărului actual al posturilor alocat ANAF”, scrie în nota de fundamentare. Totodată, repartizarea numărului de posturi în teritoriu urmează să se facă în funcție de criterii precum ponderea veniturilor colectate de fiecare organ fiscal în totalul veniturilor ANAF, numărul și dispersia contribuabililor administrați de organele fiscale din subordine și costul colectării înregistrat la fiecare unitate fiscală.

Comments

comments