Joi, 13 martie, Constantin Nicolescu şi-a dat demisia din funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean Argeş. Gestul său dă cale liberă pentru alegerile anticipate. Cel mai probabil, scrutinul va fi programat pe 25 mai, odată cu alegerile europarlamentare. Nicolescu şi-a retras azi şi contestaţia depusă în instanţă la ordinul de demitere emis de prefectul Cristian Soare privind încetarea înainte de termen a mandatului de preşedinte al CJ, ca urmare a decizie Înaltei Curţi, care a admis recursul ANI în ce priveşte raportul în care Nicolescu era declarat în conflict de interese.   

Subsemnatul Nicolescu Constantin, îmi prezint demisia din funcția de Președinte al Consiliului Județean Argeș.
Demisia survine pe fondul unor probleme de natură personală, care fac necesară respectarea unui program de recuperare a sănătății. Menționez că pe întreaga durată, în care am activat în serviciul public, am urmărit respectarea legalității tuturor normelor, care reglementau activitățile respective. În acest sens, mi-am susținut apărarea în litigiul în care ANI a emis acuzațiile de conflict de interese. De altfel, aceste apărări au fost omologate ca atare prin hotărârea judecătorească pronunțată de Curtea de Apel Târgu Mureș, care a respins acuzațiile ANI, prin infirmarea raportului care le conținea.
Hotărârea Înaltei Curți de Casație și Justiție are caracter irevocabil și fiind decizia ultimă pronunțată în acest dosar, trebuie să i se dea toate efectele legale. În sensul acesta, ordinul prefectului privind încetarea de drept a mandatului meu încalcă flagrant normele juridice care reglementează efectele situației de conflict de interese. Acest ordin a reprezentat o arogare a unei atribuții care aparținea resortului unei alte instituții, respectiv Consiliul Județean. Acest ordin reprezintă, în același timp, o înfrângere a principiului autonomiei locale, o ingerință în atributul deliberativ în baza căruia Consiliul Județean urma să decidă aplicarea sancțiunii disciplinare. Nu mai puțin, ordinul prefectului a ignorat principiul legalității sancțiunilor aplicate, aplicând unei situații de conflict de interese o măsură pe care legea o prevedea exclusiv pentru situația de constatare a unei incompatibilități. Deoarece nu pot accepta ca un reprezentant al autorității centrale să fie exponentul unei conduite nelegale, am considerat prezenta demisie și ca un semnal necesar reinstaurării pe făgașul firesc, legal, a modului de exercitare a atribuțiilor încredințate instituțiilor cu competențe administrative la nivel local. 
Am considerat util de a așeza problema încetării mandatului meu în contextul legal corespunzător literei legilor. În același timp, doresc să menționez că semnificația împrejurărilor emiterii acestui ordin nelegal al Prefecturii nu poate viza doar situația mea particulară, ci poate genera reverberații periculoase în întreg sistemul autorităților administrative din România.
 

Comments

comments

DISTRIBUIȚI