Genele unui copil au un impact mult mai mare asupra rezultatelor la examene decât calitatea școlii sau eforturile părinților, susține un studiu publicat de cercetătorii de la Kings College din Londra și preluat de Daily Mail. Potrivit cercetării care a analizat rezultatele a 11.000 de adolescenți la examenul GCSE (examen susținut la vârsta de 14-16 ani, la mai multe subiecte, în Marea Britanie), ADN-ul este de două ori mai important decât factorii care țin de mediul în care învață copilul — cum ar fi alegerea școlii — în ceea ce privește succesul educațional. Potrivit Daily Mail, studiul pare să susțină afirmația controversată făcută de primarul Londrei, Boris Johnson, în urmă cu o lună, care a sugerat că unele persoane ajung în poziții importante deoarece sunt în mod natural mai inteligente decât altele. Noul studiu sugerează că genele fiecărui copil sunt responsabile, în medie, pentru o diferență de 58% în ceea ce privește rezultatele la subiecte importante cum ar fi limba engleză, matematica și științele. Factorii de mediu, cum ar fi școala, cartierul și casa familiei, ar avea, potrivit cercetătorilor, un impact de doar 29% asupra rezultatelor la examene. De asemenea, genetica pare să aibă o influență mai mare asupra rezultatelor la subiectele științifice (58%) decât asupra celor la științe umaniste (42%), cum ar fi studiile privind mass-media, arta sau muzica.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI