Dacia aniversează în 2015 zece ani de la crearea centrului logistic de la Mioveni, cunoscut la inaugurare, în 2005, drept Centrul de Export CKD Logan (colecții de piese, elemente constitutive ale unei mașini expediate către o uzină pentru a fi asamblate) – platforma de export piese vehicule.

Investiţie cheie a Grupului Renault, platforma logistică, denumită astăzi Alliance International Logistic Network Mioneni (AILN Mioveni), este  cea mai mare la nivel de Grup. Din 2005  până în prezent, AILN Mioveni a expediat peste 10 milioane de metri cubi de piese, colecţii de piese (CKD sau SKD- semi knocked – down, adică caroserie asamblată și vopsită, expediată împreună cu alte piese, spre a fi asamblate), pentru vehiculele din gama M0Entry (gama din care fac parte vehiculele Dacia produse la Uzinele de la Mioveni: Logan, Sandero, Duster). Acestea reprezintă echivalentul a 5,2 milioane de vehicule.  

AILN Mioveni are 17 uzine-client în cadrul Alianţei Renault-Nissan în lume.

„În 2005, celebrul program Logan, cunoscut şi sub numele de cod X90, marca debutul unei expansiuni internaţionale. În 2005, am pornit de la un volum de aproximativ 300.000 m3 de piese expediate, către trei situri (Rusia, Maroc şi Columbia) pentru asamblarea Logan şi am ajuns, în 2014, la aproximativ 1,7 milioane de m3, către 17 situri. Platforma logistică AILN Mioveni, parte a Direcţiei Logistice Dacia, este aprovizionată cu componente vehicule din trei surse: Uzinele Dacia, furnizori din România şi furnizori externi. De la AILN Mioveni  pleacă săptămânal 600 de camioane și 1600 de containere încărcate cu piese. Am reuşit să atingem performanţa de a fi principala  platformă logistică sursă la nivelul Grupului Renault” a declarat Ştefan Gaibu, director Direcţia Logistică Dacia.

10 ani performanta logistica Dacia

Expedierea pieselor (piese de serie – ex. planșă de bord, panou lateral, tambur de frână, disc de frână, rezervor carburant, parbriz etc., motoare şi cutii de viteze) de la AILN Mioveni se face pe cale terestră, feroviară şi maritimă. Înainte de a fi expediate, sunt necesare etape de pregătire. Piesele sunt recepționate de la furnizori și sunt ambalate în cutii (kit carton sau ambalaj metalic returnabil), în funcţie de dimensiunile acestora. Fiecare cutie este stocată în zone speciale, corespunzătoare destinaţiei de transport. Pentru transportul feroviar, „imaginam un camion virtual, aşa cum ar trebui să arate încărcat, ţinând cont de dimensiuni şi greutate. Sistemul informatic ajută cu aceste date”, descrie Ionela Tutulean, operator AILN Mioveni. „Apoi verificăm documentaţia aferentă fiecărei cutii (codul de bare, eticheta) şi numărăm piesele din fiecare cutie”, adaugă Tutulean. La final, cutiile sunt încărcate în containere cu ajutorul motostivuitoarelor, iar mai apoi, pe trenurile care pleacă de la AILN Mioveni către portul Constanţa, pentru transport ulterior maritim.

AILN Mioveni este parte a Direcţiei Logistice Dacia (DLD), care asigură atât importul și expediţia pieselor către uzine ale Alianţei Renault Nissan din lume, cât şi expediția vehiculelor produse la Mioveni. În total, la nivelul Grupului Renault, sunt 10 centre logistice AILN, iar cel din România, de la Mioveni, este cel mai mare.

AILN în cifre

Suprafață totală: 150.000 m²

Suprafață construită: 36.000 m²

Număr de angajati: 330

Investiție totală (2005 -2004): 24 milioane euro

Expediții piese (CKD + SKD): 2014 – 1,7 milioane m3

Expediții piese (CKD + SKD): 2015 – prezent: >10,1 milioane m3

Piese unice gestionate:  7.261

Piese gestionate pentru toți clienții – uzine: 15.352

Număr cienți în Alianța Renault-Nissan: 17

Număr total furnizori: 544

       – 93 din România

       – 451 la nivel internațional

Comments

comments

DISTRIBUIȚI