Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii au convenit pe 16 martie 2021 încheierea Contractului de Finanțare pentru proiectul „Elaborare Studiu de Prefezabilitate si Studiu de Fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Pitești Vest” în vederea acordării finanțării nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2- Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, OS 2.2 Apel de proiecte pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere – proiecte noi de investitii, Operațiunea- Creșterea accesibilitatii zonelor cu o conectivitate redusa la infrastructura rutiera a TEN-T.

Obiectivul general ale proiectului este: de a îmbunătăți competitivitatea tehnico-economică a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport de interes național, în afara rețelei TEN-T, astfel încât să se asigure creșterea gradului de siguranță, a vitezei de deplasare și îmbunătățirea condițiilor de transport, contribuind astfel la dezvoltarea pieței interne cu scopul de a crea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene, transmite CNAIR.

Rezultatele așteptate ale proiectului sunt:

1. Realizarea Studiului de Prefezabilitate (Faza I), ținând cont de aplicabilitatea în totalitate a legislației în vigoare (prevederile Hotărârii Guvernului nr. 907/2016, norme, normative, standarde, legi etc.);

2. Realizarea Studiului de Fezabilitate (Faza a II-a), ținând cont de aplicabilitatea în totalitate legislației în vigoare (prevederile Hotărârii Guvernului nr. 907/2016, norme, normative, standarde, legi etc.);

3. Întocmirea documentației suport și asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru depunerea și aprobarea aplicației de finanțare;

4. Asigurarea asistenței tehnice necesară Beneficiarului în perioada întocmirii documentației.

Valoarea totală a proiectului este de 3.408.262,39 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala- 2.449.202,05 lei, 15% contribuția proprie – 432.212,13 lei.

Durata proiectului: Perioada de implementare a proiectului este de 19 luni, respectiv între data de 01.01.2021 și 31.07.2022 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Proiect cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

Comments

comments