Sfaturi utile pentru cei care intenționeză să profite de Black Friday 2018 și de reducerile evenimentului.

Cumpărătorii trebuie să știe că, de câțiva ani, ambalajele în care a venit produsul nu mai sunt necesare atunci când se returnează un produs sau pentru a beneficia de garanția acestuia. Obligația de a prezentra ambalajele originale a fost eliminată în urmă cu aproape trei ani, în 2015, prin Legea 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor și a deșeurilor de ambalaje.

Noua lege stabilește că “se interzice condiționarea, sub orice formă, a drepturilor legale ale consumatorilor referitoare la garanția produsului cumpărat de păstrarea ambalajului.

Acum, un cumpărător trebuie să prezinte vânzătorului, în primul rând, dovada cumpărării produsului, adică bonul sau factura fiscală, și certificatul de garanție.

În cazul returnării unui produs, în baza dreptului de retragere dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afara spațiilor comerciale, în termenul legal de 14 zile stabilit de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, situația e mai complicată.

Mai exact, în cazul returnării unui produs, OUG nr. 34/2014 prevede că vânzătorul ar putea să nu-i returneze cumpărătorului toți banii plătiți, deoarece se consideră că lipsa ambalajului duce la scăderea valorii produsului.

Astfel, lipsa ambalajului original al unui produs nu poate condiționa acordarea garanției sau returnarea unui produs, în schimb, valoarea produsului returnat în aceste condiții ar putea fi redusă, astfel că cel ce returnează un produs fără ambalaj ar putea primi mai puțini bani de la vânzător.

Comments

comments