UBER e companie de transport, nu platformă digitală, a decis Curtea de Justiţie a Uniunii Europene. Trebuie să deţină licenţele şi acordurile cerute de legile naţionale

560 views

UBER e companie de transport, nu platformă digitală, a decis Curtea de Justiţie a Uniunii Europene. Trebuie să deţină licenţele şi acordurile cerute de dreptul naţional.

Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a adoptat miercuri o decizie aşteptată cu nerăbdare de serviciul de rezervări de automobile cu şofer Uber, pentru că aceasta clarifică dacă firma americană trebuie să respecte aceleaşi reglementări ca şi cele impuse firmelor de taxi.

Uber e un serviciu de transport, care trebuie reglementat ca atare, a hotărât Curtea de Justiţie a Uniunii Europene. O decizie care ar putea afecta funcţionarea acestui serviciu în statele membre, care pot stabili noi condiţii, în funcţie de legislaţia în domeniul transporturilor. Astfel, şoferii Uber ar putea fi obligaţi să obţină licenţe şi autorizaţii similare celor impuse taximetriştilor.

Uber a fost lansat în 2011 şi operează în 600 de oraşe din toată lumea. În România, serviciul a fost introdus acum trei ani şi are peste 450 de mii de utilizatori, majoritatea în Bucureşti. Compania americană a susţinut mereu că e o aplicaţie pentru telefoane inteligente, care pune în legătură şoferi şi oameni care au nevoie de un mijloc de transport. După decizia Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, Uber a anunţat că nu se opune reglementării.

Reacția Uber în privinta deciziei Curții Europene de Justiție: „În majoritatea țărilor UE în care operăm sub legea transportului sau suntem în curs de reglementare, această hotărâre nu afectează mersul lucrurilor. Totuși, în continuare, milioane de europeni sunt împiedicați să folosească aplicații similare cu ale noastre. Așa cum a declarat noul nostru CEO, Dara, este necesar ca serviciile de tip Uber să fie reglementate, astfel vom continua dialogul cu autoritățile din Europa. Aceasta este abordarea noastră pentru a ne asigura că oricine poate comanda o cursă sigură la apăsarea unui buton” a declarat purtătorul de cuvânt Uber.

Uber, care în ultima perioadă a intrat în conflict cu autorităţile din mai multe state europene, a susţinut în faţa CJUE că se consideră, înainte de toate, drept un serviciu digital care joacă un rol de intermediar între particulari şi şoferi. Cu toate acestea, argumentaţia Uber nu a convins avocatul general al CJUE, Maciej Szpunar. Acesta din urmă a estimat în luna mai că „Platforma electronică Uber, chiar dacă este un concept inovator, ţine, în principal, de domeniul transportului şi în consecinţă trebuie să deţină licenţele şi acordurile cerute de dreptul naţional”.

Comments

comments