Partida din preliminariile UEFA EURO 2016, din 4 septembrie, transmisă în direct de TVR 1, TVR HD şi TVR+, a fost cel mai urmărit program tv în România, pe toată ziua.

Pe 7 septembrie, aceleaşi posturi tv transmit live meciul România-Grecia.

Milioane de microbişti au urmărit la TVR 1 confruntarea dintre echipele Ungariei şi României, partidă din preliminariile UEFA EURO 2016. Transmis în direct de pe Groupama Arena din Budapesta, meciul a pus din nou TVR 1 pe poziţia de lider de audienţă pe toate segmentele de public, principalul post al Televiziunii Române înregistrând peste 3 milioane de telespectatori în cel mai urmărit minut al meciului.

Interesul românilor pentru întâlnirile Naţionalei cu reprezentativa ţării vecine este evident: partida Ungaria-România este, până acum, cel mai vizionat meci din preliminariile UEFA EURO 2016, după partida România-Ungaria, disputată pe 11 octombrie 2014.

În medie, 2.859.000 de români au stat cu ochii pe televizor vineri seară, TVR 1 înregistrând, pe intervalul orar 21.47-23.36, un rating* mediu de 15,5% şi o cotă medie de piaţă** de 36,8% la nivel naţional. TVR a înregistrat astfel cea mai mare audienţă a zilei de 4 septembrie, pe teritoriul României.

În ceea ce priveşte publicul din mediul urban, partida Ungaria-România a fost urmărită de 1.674.000 de telespectatori (rating mediu 16,6%, share mediu 38,2%), dintre care 698.000 reprezintă targetul comercial (13,8% rating mediu, respectiv 38,7% cotă medie de piaţă).

Cel mai urmărit moment al meciului s-a înregistrat înainte de fluierul de final, la ora 23.33, când nu mai puţin de 3.206.000 de români urmăreau la TVR 1 evoluţia tricolorilor pe Groupama Arena (rating 17,4%, share 49,8% la nivel naţional).

Ultimul minut al partidei a fost cel mai urmărit de publicul urban, la ora 23.36 înregistrându-se 1.929.000 de telespectatori din segmentul urban (rating 19,1%, share 49,8%). Acelaşi minut a fost cel mai vizionat şi de telespectatorii din tronsonul de public comercial, când 819.000 de persoane din segmentul menţionat (rating 16,2%, share 49,2%) urmăreau TVR 1.

Şi emisiunea Studio Fotbal ce a urmat partidei de la Budapesta a plasat TVR 1 pe prima poziţie ca audienţă, la nivel naţional şi urban. În medie, 744.000 telespectatori au vizionat programul moderat de Cristian Mândru (cifră corespunzând unui rating mediu de 4% şi unei cote medii de piaţă de 16,8%, la nivel naţional). Dintre aceştia, 417.000 se situau la oraş, TVR 1 înregistrând un rating mediu de 4,1% şi un share mediu de 15% pe target urban.

Sâmbătă, reprezentativa României a jucat cel de-al şaptelea meci contând pentru calificarea la EURO 2016. Egalul obţinut şi, totodată, victoria Irlandei de Nord asupra Insulelor Feroe (meci jucat tot pe 4 septembrie, scor final 1-3) ne coboară pe poziţia a doua în Grupa F. Astfel, partida pe care elevii lui Iordănescu urmează să o joace la Bucureşti, luni, 7 septembrie, în compania reprezentativei Greciei, se anunţă foarte tensionată, în ciuda ultimei poziţii în clasament ocupată în prezent de eleni. Calificarea la EURO 2016 depinde atât de rezultatul de pe Arena Naţională, cât şi de rezultatul întâlnirii dintre Irlanda de Nord şi Ungaria, din aceeaşi zi. (sursa: tvr.ro)

Comments

comments