Turul României la Ciclism 2021 va începe pe 31 august. Turul României, una dintre cele mai prestigioase curse de ciclism rutier din sud-estul Europei și cel mai important eveniment ciclist internațional din țară în acest an, se va desfășura în perioada 31 august – 5 septembrie pe un traseu de peste 800 km.

Evenimentul va debuta și în acest an cu o cursă-prolog în Timișoara, aceasta fiind urmată de 5 etape în cadrul cărora plutonul va trece pe lângă câteva dintre cele mai impresionante monumente istorice ale țării, precum Cetatea Devei, Cetatea Sarmizegetusa Regia, Castelul Corvinilor, Cetatea Făgărașului, Castelul Bran, Cetatea dacică de la Căpâlna, dar și câteva dintre cele mai renumite biserici fortificate din Transilvania.

Ediția din acest an își propune să alinieze la start aproximativ 120 de cicliști care se vor lupta pentru celebrul tricou galben.

Turul României va debuta și în acest an cu o cursă-prolog în Timișoara, pe data de 31 august, aceasta fiind urmată de 5 etape:

Etapa 1 (1 septembrie): Timișoara – Lugoj Caransebeș – Hațeg – Hunedoara – Deva
Etapa 2 (2 septembrie): Deva – Orăștie – Sebeș – Poiana Sibiului – Gura Râului – Păltiniș
Etapa 3 (3 septembrie): Sibiu – Agnita – Făgăraș – Poiana Mărului – Zărnești – Bran – Brașov
Etapa 4 (4 septembrie): Brașov- Cheia- Ploiești – București
Etapa 5 (5 septembrie): circuit în București.

Potrivit organizatorilor, configurația traseului din acest an reprezintă o premieră pentru Turul României, cea mai așteptată etapă fiind cea din 2 septembrie, aceasta fiind desemnată și Etapa Regină, cel mai dificil traseu prin prisma cățărărilor spre Păltiniș.

În ceea ce privește echipele participante, Federația Română de Ciclism estimează un număr de circa 20 de echipe prezente la Turul României, printre cele care și-au exprimat deja interesul numărându-se și Bardiani CSF Faizanè (Italia), Delko (Franța, echipă din care face parte și Eduard Grosu, campionul Turului României 2020), Felbermayr – Simplon Wels (Austria) și Wildlife Generation Pro Cycling (SUA, echipă din care face parte și ciclistul român Serghei Țvetcov).

Asemenea altor competiții cicliste europene care își continuă tradiția – Turul Italiei, Turul Franței etc., și Turul României va fi organizat anul acesta respectând un set de reguli stricte privind măsurile sanitare redactat în concordanță cu reglementările Uniunii Cicliste Internaționale, Guvernului României și Ministerului Sănătății

Cea de-a 53-a ediție a Turului României s-a derulat anul trecut în intervalul 8-13 septembrie și a reunit 11 echipe din 6 țări care au străbătut un total de peste 700 km.  Competiția a debutat cu o cursă prolog la Timișoara, iar ulterior caravana ciclistă a parcurs 5 etape pe rutele: Timișoara – Oradea, Oradea – Cluj-Napoca, Târgu Mureș – Lacul Sf.Ana, Cârțișoara – Transfăgărășan – Curtea de Argeș și, nu în ultimul rând, circuitul de la București.

Marele câștigător al ediției precedente a fost rutierul Eduard Grosu, membru al echipei naționale, victoria sa marcând cea de-a 28-a competiție câștigată de către un român.
Clasamentul general a fost completat de Holler Nikodemus, de la echipa germană Bike Aid, și de polonezul Krawczyk Szymon (CCC Development Team). Rutierii Serghei Țvetcov, component al echipei naționale, și Emil Dima (Giotti Victoria – Savini Due) s-au clasat pe locurile 5, respectiv 7.

Turul României sau „Mica Buclă” este cea mai importantă competiție ciclistă din România. Prima ediție a Turului, câștigată de echipa Bulgariei, a avut loc în 1934, pe o distanță de 1026 de kilometri, având 7 etape.

Originile Turului datează însă de la începutul secolului trecut. În august 1910, inspirată de Turul Franței, publicația „Revista Automobila” a organizat Circuitul Munteniei, la care au participat 18 concurenți, pe ruta București-Sinaia-Târgoviște-Butimanu-București.

Odată cu venirea Primului Război Mondial, competiția s-a oprit. În 1934, ziarul „Sportul Zilnic” a organizat prima ediție a Turului României, țara noastră devenind a șasea din lume cu propriul tur național. Din 1950 până în 1974, Turul României a fost organizat cu regularitate, urmat de o perioadă de pauză până în 1983. Din 1984, a fost reluată organizarea Turului.

Cea mai rapidă cursă parcursă în cadrul Turului României a fost în 1974, între Pitești și București, când cei 109 kilometri au fost parcurși cu o medie de 52,516 km/h. Mircea Romașcanu și Constantin Dumitrescu, două legende ale ciclismului românesc, au câștigat fiecare de 3 ori Turului României, fiind cel mai mare număr de victorii individuale.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI