Ministerul Finanțelor își dorește introducerea unui nou tip de CNP, cel fiscal, care va fi propriu pentru fiecare client.
În prezent, când se introduce o factură dintre un comerciant și un client final în sistemul e-Factura, se folosește CNP-ul obișnuit, din buletin. Pe viitor, Ministerul Finanțelor își dorește să fie folosit un CNP fiscal, care va permite Finanțelor să vadă și istoricul de cumpărături făcute de către români în mediul online.
Deși nu va fi obligația clientului să introducă această factură, totuși va permite Finanțelor să vadă un set de date personale și de aici ar putea să pornească inclusiv verificări făcute de către Fisc.
În cazul PFA-urilor, datorită acelui cod vor avea parte de reduceri la impozit, iar persoanele fizice chiar ar putea primi bani (lucru care ar presupune crearea unui Fond în buget).
Creditul fiscal, spunea el, fie se rambursează cumpărătorului, fie poate să fie utilizat ca o formă de compensare cu alte impozite și taxe.
„Înseamnă procente de la 1-2-3%. Cumpărătorul nu trebuie să facă nimic și să solicite bonul fiscal. Este opțional. Este un model de studiu”, a afirmat Boloș.
Această idee s-ar aplica, cel mai probabil, de la 1 ianuarie 2026, conform declarațiilor sale.