Titluri și podiumuri pentru DTO Rally Team la finalul sezonului 2019

555 views

După opt curse lungi și dificile, desfășurate de-a lungul mai multor luni competiționale, cu raliuri diversificate care au pus echipajele în situații diferite, atât pe macadam, cât și pe asfalt, Campionatul Național de Raliuri a ajuns la final, cu ultima etapă desfășurată weekend-ul trecut pe probele speciale de pământ de lângă Brașov. Tess Rally 2019 a fost o adevărată finală de campionat, cu un traseu de concurs nou, dur și selectiv, cu răsturnări de situație și cu victorii și abandonuri pentru DTO Rally Team.

Echipa piteșteană a pornit cu speranțe mari în cursa brașoveană, cea mai importantă luptă fiind dată de liderii Vali Porcișteanu și Dan Dobre pentru titlul național de campion absolut, în timp ce juniorii Cristi Șugar și Vlad Colceriu se duelau pentru Cupa Dacia. În paralel, Eugen Cărăgui și Robert Fus porneau pe macadamul ultimei etape în lupta pentru locul secund al clasei RC4, în timp ce Bogdan și Delia Năstase erau deja campioni ai clasei 11.

Vali Porcișteanu și Dan Dobre au pornit excelent pe prima specială a raliului, ”Săcele”, cea mai lungă, tehnică și dură a competiției, dar ghinionul i-a făcut să piardă orice speranță la titlu: două pene de cauciuc au forțat echipajul să piardă minute prețioase, ca mai apoi abandonul să fie inevitabil, cu doar o roată de rezervă în mașina de concurs. Vali și Dan s-au retras în prima zi de concurs, dar au revenit sâmbătă pe probele speciale și au făcut spectacol pentru fani, echipajul reușind la finalul sezonului un meritat loc de vice-campion. ”Am avut probleme încă de la shakedown, după ce am atins pragul de beton care a cauzat multe incidente. Echipa tehnică a fost extrem de rapidă și a reparat mașina în timp util pentru start, dar tot mai aveam mici probleme la direcție, care nu ne-au încurcat foarte tare. Am avut un ritm foarte bun pe ”Săcele”, ca mai apoi să simțim că ceva nu e în regulă, fiind greu să evoluăm în ritm bun, cu mașina care nu se controla precum ne așteptam. Ne-am oprit pe probă și am realizat că aveam pană pe ambele roți de pe față, dar având doar o singură roată de rezervă, am continuat așa până la sosire. Am schimbat o roată, dar, din păcate, cea rămasă pe mașină s-a dezintegrat și a fost final de raliu pentru noi.” a povestit Vali incidentul nefericit de pe proba de debut a Tess Rally 2019.

La finalul celor opt raliuri din acest an și la debutul cu Citroen-ul C3R5, Vali Porcișteanu este mulțumit de progresul și ritmul de pe probele speciale, de competitivitatea mașinii de concurs și are speranțe mari pentru 2020: ”A fost un sezon interesant, cu o mașină nouă, diferită față de cea cu care am parcurs primul an de acomodare cu un model R5. Am dus lupta pentru titlu până în ultimul raliu, am reușit victorii și timpi buni pe probe, oferind parte din spectacolul pe care fanii îl caută la raliuri. Mai avem de crescut ritmul, dar categoric C3-ul este o mașină cu care putem să devenim campioni naționali. În viitor, după ce vom parcurge mai mulți kilometri de probă specială, încrederea noastră va crește și sperăm să ne apropiem de ritmul lui Tempestini în cât mai scurt timp.” a încheiat Porcișteanu.

La bordul unui Peugeot 208 R5 care a atras atenția fanilor prin sunetul superb, Cristi Dolofan a reușit la Brașov un parcurs constant și progresiv pe probele speciale noi, necunoscute pentru pilotul DTO. La finalul celor opt secțiuni cronometrate, rezultatul a fost mai mult decât mulțumitor, cu un loc șase în clasamentul general FIA, dar și cu un parcurs excelent pe superspeciala din zona Colina din Brașov, acolo unde Cristi a obținut al treilea timp, oferind un spectacol pe cinste fanilor prezenți.

Campioni ai clasei 11, Bogdan și Delia Năstase s-au aflat la startul Tess Rally 2019 cu obiectivul bine stabilit, acela de a parcurge din pură plăcere ultima cursă a sezonului, una cu probe speciale spectaculoase și frumoase pentru echipaje. Echipajul DTO Rally Team a demonstrat, încă o dată, că viteza pe care o au este una de invidiat, reușind să se impună în cadrul clasei 11, dar mai ales să termine pe locul 4 în clasamentul general al Campionatului Național de Raliuri, cea mai bună performanță a celor doi până în prezent. ”În primul rând, vrem să mulțumim echipei DTO Rally Team pentru susținerea din întregul an competițional! Brașovul a fost o etapă excelentă pentru noi, reușind cea mai bună clasare de până acum! Ne-am simțit foarte bine pe probe, mașina s-a comportat exemplar, iar ritmul nostru a fost în continuă creștere! Ce să mai.. ne pare rău că s-a terminat!” a spus Bogdan, pilotul echipajului, la finalul raliului.

Eugen Cărăgui și Robert Fus au pornit în Tess Rally 2019 cu speranțe mari: după ghinioanele și incidentele de la Iași și Cluj-Napoca, echipajul DTO Rally Team își dorea un parcurs constant și sigur în ultima etapă a sezonului. Din păcate, planurile de acasă nu s-au potrivit cu cele de la raliu, cei doi fiind nevoiți să abandoneze cu probleme la motorul Peugeot-ului 208 R2 după doar o probă specială, reușind totuși să încheie sezonul pe locul trei în cadrul clasei RC4, acolo unde s-au luptat de la egal la egal de-a lungul celor opt etape din 2019.

Cu un parcurs cu suișuri și coborâșuri, cu victorii dar și cu abandonuri, Cristi Șugar și Vlad Colceriu au avut parte de un sezon plin, în care au arătat că sunt rapizi pe probele speciale la bordul Daciei Sandero. Cu o evoluție foarte bună în Cupa Dacia în Tess Rally, juniorii DTO Rally Team au avut o strategie perfectă la Brașov, unde au forțat pe una din probele lungi și au obținut un avans confortabil care să le aducă victoria și titlul în cupa monomarcă. ”Brașovul ne-a creat amintiri speciale și anul trecut, însă altfel de amintiri, fiind primul meu raliu. Anul acesta ne-a creat o altfel de amintire – titlul Cupei Dacia 2019, un obiectiv bine fixat încă de la începutul anului, dar care la un moment dat părea imposibil. Am trecut prin multe stări sezonul acesta, însă am învațat că în acest sport totul este posibil și că mereu trebuie să lupți până pe ultimul metru de probă specială. În final, Tess Rally a fost o etapă cu probe superbe, chiar dacă a avut câteva porțiuni mai dure. Mă bucur că am putut fi prezent și ne bucurăm și mai tare pentru adjudecarea titlului, care nu ar fi fost posibil fără ajutorul echipei, lui Vali, dar mai ales lui Eugen Cărăgui și familiilor care ne-au fost alături!” a spus Cristi la finalul cursei, care alături de Vlad Colceriu, s-a impus în Cupa Dacia în 2019.

Astfel, la finalul celor opt raliuri din 2019, DTO Rally Team este vice campioană națională în clasamentul echipelor, după ce a demonstrat că este puternică și că se poate lupta pentru titlu. Vali Porcișteanu și Dan Dobre sunt, pentru al doilea an consecutiv, vicecampioni naționali, demonstrând că Citroen-ul C3R5 este un partener excelent pentru performanță, cu două victorii în acest sezon. Cristi Dolofan și Mihai Sandu încheie sezonul 2019 pe locul al optulea în clasamentul general FIA, în timp ce Bogdan Năstase și Delia Năstase sunt campioni ai clasei 11, după un parcurs de excepție. La bordul unui Peugeot 208 R2, Eugen Cărăgui și Robert Fus se află la finalul unui sezon de debut pe mașina de clasa RC4 pe locul trei, în timp ce Cristi Șugar și Vlad Colceriu sunt campioni ai Cupei Dacia.

În sezonul 2019, DTO Rally Team are alături o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors – Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile, Imbold, Catena, Oscar Downstream, Tellur, Hidro Gaz Pipe și Total Lubricants Romania.

Comments

comments