Distance learning online education. A schoolboy boy studies at home and does school homework. A home distance learning.

Tezele pentru anul școlar 2020 – 2021 sunt suspendate. Cum se vor calcula mediile elevilor. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat miercuri că tezele pentru anul școlar 2020 – 2021 sunt suspendate și a explicat cum se vor calcula mediile elevilor pe cel de-al doilea semestru în absența acestor probe scrise pe care aceștia obișnuiau să le dea.

Ministrul Educației a explicat că la sfârșitul semestrului al doilea al anului școlar 2020-2021, mediile elevilor pentru toate disciplinele se obțin prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor acestora la cel mai apropiat întreg. Anularea tezelor a fost făcută pentru acest an de fostul ministru al educației, Monica Anisie.

”Pentru anul școlar 2020-2021 sunt suspendate tezele (lucrările scrise semestriale), conform OM 5977/2020. În consecință, la finalul semestrului al doilea, mediile pentru toate disciplinele se obțin prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor la cel mai apropiat întreg”, a anunţat Sorin Cîmpeanu.

De asemenea, ministrul Educației a spus că relevanța tezelor în cel de-al doilea semestru al anului școlar este ”mai mult decât discutabilă”, din două motive: aproape un milion de elevi participă la toate activitățile didactice în sistemul ”școala online”, iar sistemul de învățământ din România nu are platforme de evaluare și examinare dedicate și securizate.

Potrivit calendarului anului școlar 2020-2021, semestrul al II-lea are durata de 17 săptămâni. Cursurile au început la data de 8 februarie și se vor încheia pe 1 aprilie, după care, vineri, 2 aprilie, va începe vacanța de primăvară. Aceasta va dura până duminică, 11 aprilie. Paștele catolic va fi pe 4 aprilie.

Apoi, între 12 aprilie și 29 aprilie se vor face ore. Această perioadă va fi urmată de una de vacanță, între 30 aprilie și 9 mai. Paștele Ortodox va fi în acest an pe data 2 mai. Cursurile se vor relua la data de 10 mai, iar ultima zi de școală din acest an școlar va fi 18 iunie.

Conform World Vision România, 40% dintre elevii defavorizați, cei mai mulți dintre ei înscriși la școlile din mediul rural, nu au făcut școală online. Mai exact, aceștia au pierdut 24 de săptămâni de școală.

Unul dintre motivele pentru care acești elevi au pierdut orele de curs a fost că nu au avut acces la un calculator sau alt dispozitiv din cauza problemelor financiare ale părinților lor sau acela că n-au avut conexiune la internet. Încă un motiv ar fi fost acela că profesorii n-au fost pregătiți să predea și să-și examineze elevii în sistem online sau nu au avut un loc acasă unde să participe la orele de curs online.

Comments

comments