Accidentul aviatic din Munţii Apuseni, în care pilotul Adrian Iovan şi studenta Aura Ion şi-au pierdut viaţa, deşi aparent nu a avut nicio legătură cu judeţul nostru, a implicat, pe fiecare etapă şi timp de desfăşurare, persoane din Argeş.

Echipa medicală ce mergea la Oradea era plecată din Bucureşti, accidentul s-a petrecut în Apuseni, la graniţa judeţelor Bihor, Alba şi Cluj, comanda STS şi ROMATSA era în Capitală şi, totuşi, fiecare fir al acestei tragice întâmplări duce către Piteşti şi Argeş. Totul a pornit de la pacienta care trebuia să primească un ficat nou, fiind prima pe lista de aşteptare. Floarea Mihail, din Piteşti, îşi număra zilele pe patul de spital de la Fundeni. Are 62 de ani şi din 2011 suferă de ciroză hepatică, iar anul trecut starea sa s-a înrăutăţit fiindcă a fost diagnosticată şi cu cancer galopant, tot la ficat. A ratat un prim transplant în noiembrie anul trecut, pentru că atunci organul pe care trebuia să îl primească nu s-a potrivit. Ştiind că o echipă medicală a plecat să îi aducă de la Oradea un ficat nou, Floarea Mihail se pregătea fizic şi moral de operaţie. În schimb, a primit de la medici teribila veste că salvatorii ei sunt pe moarte, moment în care în sufletul ei a început o luptă cumplită. „M-am gândit şi la ei, că au plecat după viaţa mea, m-am gândit ţi la mine, nu e uşor să suporţi aşa o dramă când ştii că cineva se luptă pentru tine, n-am putut sub nici o formă să dorm, în primul rând că eram neliniştită şi pentru că cineva şi-a pierdut viaţa ca să salveze o altă viaţă”, a spus femeia după ce a aflat de tragicul accident.

Medicul Valentin Calu, fiul fostului director al Vinalcool Argeş

Coincidenţă sau nu, în echipa medicală plecată de la Bucureşti pentru a recolta ficatului pacientului în moarte cerebrală de la Oradea, se afla şi un argeşean. Valentin Calu, unul dintre medicii care fac frecvent parte din astfel de echipe, are 42 de ani şi este specialist în chirurgie generală şi toracică, doctor în ştiinţe medicale, director adjunct şi purtător de cuvânt al Spitalului “Elias” din Capitală. El a absolvit Colegiul Naţional “Zinca Golescu” din Piteşti în 1989 şi apoi cursurile Facultăţii de Medicină “Carol Davila” din Bucureşti. Valentin Calu este fiul lui Dumitru Calu (76 de ani), fostul director, timp de 30 de ani, al Vinalcool Argeş. Valentin Calu este căsătorit cu o judecătoare şi, de de curând, a încercat să îşi convingă părinţii, care locuiesc acum la Lunca Corbului, să se mute alături de el, în capitală.

La manşă, Răzvan Petrescu, pilot şcolit la aeroblubul piteştean Henri Coandă

Şirul coincidenţelor „argeşene“ a continuat în accidentul de la Cluj. Echipajul de zbor al avionului închiriat de Agenţia Naţională de Transplant de la Şcoala Superioară de Aviaţie avea la manşă, alături de Adrian Iovan, tot un piteştean. Răzvan a absolvit în 2009 Colegiul Economic Teiuleanu din Piteşti, luând BAC-ul cu 9,05 şi în clasa a XI-cea şi-a luat primul brevet de pilot la Aeroclubul Henri Coandă, al cărui sportiv a fost. Cel care i-a inoculat microbul aviaţiei şi pasiunea pentru zbor a fost chiar tatăl său, instructor la aeroclub şi aviator cu vechi state. După terminarea liceului, Răzvan a urmat Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă, unde în prezent este pilot instructor. Făcea de multă vreme echipă, în zborurile pentru ANT şi misiunile umanitare, cu binecunoscutul Adrian Iovan, prietenul şi, mai ales, idolul său. Spre norocul său, în timp ce Iovan a fost prins între fiare şi a murit cu mâna pe manşă, Răzvan a fost aruncat din avion. A fost „cel mai rău dintre răniţi şi cel mai bine dintre morţi“, după cum spunea tatăl său, Constantin Dan Petrescu, trist şi fericit în acelaşi timp, imediat după accident.

Marcel Opriş, şeful STS, e din Podu Dâmboviţei

Imediat după accident, atât medicul coordonator al misiunii, Radu Zamfir, câţi şi ceilalţi pasageri ai avionului, inclusiv copilotul, au sunat de pe telefoanele lor mobile spunând ce au păţit şi oferind coordonatele. Totuşi, au trecut 7 ore până ce au fost localizaţi şi a început cu adevărat acţiunea de salvare, timp în care Adrian Iovan şi studenta au murit, iar restul supravieţuitorilor au suferit cumplit de dureri şi frig. Acest lucru poate nu s-ar fi întâmplat dacă Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, plătit din bani publici şi înfiinţat special pentru aşa ceva, ar fi depus toate eforturile de a localiza locul prăbuşirii avionului. Culmea, cel ce trebuia să coordoneze acţiunile specifice ale STS şi, astfel să îi salveze, este tot argeşean. Marcel Opriş, de 9 ani director al STS, este strâns legat localitatea Podu Dâmboviţei, unde a copilărit şi unde are mai multe terenuri şi diverse afaceri.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI