Conducătorii auto care au piedut sau deteriorat permisul de conducere pot solicita un duplicat direct de acasă, prin email, fără a mai merge la serviciul public comunitar.

Această facilitate este disponibilă pentru toate permisele emise începând cu anul 2009.

Astfe, autorităţile au dat posibilitatea conducătorilor auto să solicite prin email duplicatul permisului de conducere pierdut, furat sau deteriorat, ori în cazul schimbării numelui titularului, înainte de expirarea valabilităţii administrative.

Pentru eliberarea noului carnet de conducere, titularul trebuie să depună o cerere în acest sens la oricare serviciu public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor. Cererea trimisă online trebuie însoţită de câteva documente, care vor fi scanate şi ataşate mesajului electronic: actul de identitate al titularului; procura specială şi actul de identitate al mandatarului, în cazul cetăţenilor români din străinătate; dovada plăţii taxelor şi tarifelor aferente eliberării permisului de conducere – 68 de lei, care poate fi achitata la CEC; permisul de conducere, atunci când acesta se află în posesia titularului;
două fotografii ale titularului, 35×38,5mm, de dată recentă, în cazul cetăţenilor români din străinătate şi în cazul cererilor depuse la alt serviciu public.

În cazul pierderii sau furtului permisului de conducere, titularul trebuie să ataşeze la cerere şi o declaraţie pe propria raspundere în care declară acest fapt.

Reglementarea permite conducătorilor auto să solicite un nou exemplar al permisului auto prin email, însă aceştia nu vor fi scutiţi de tot de drumurile până la serviciul public comunitar, deoarece pentru ridicarea documentului titularul trebuie să depună la serviciul public comunitar, în original, toate documentele ale căror copii scanate au fost transmise deja prin email.

Comments

comments