Şoferii de TIR şi autocare români vor intra în carantină la întoarcerea acasă, dacă nu sunt vaccinaţi anti-COVID. Noua masură legislativă, care a intrat în vigoare de la 1 iulie, îi pune la grea încercare pe transportatori.  Carantinarea şoferilor de TIR, după fiecare cursă, înseamnă pierderi mari pentru firme. Majoritatea şoferilor de cursă lungă nu sunt vaccinaţi, iar carantinarea lor, după fiecare cursă, presupune pierderi uriaşe pentru firmele la care lucrează.

Transportatorii sunt într-o situaţie fără ieşire – nu îşi pot forţa angajaţii să se vaccineze, dar astfel riscă să piardă contracte, pentru că nu vor mai avea suficienţi şoferi disponibili. “Vom avea pierderi considerabile, având în vedere că este o situaţie pe care nici nu ştim cum să o gestionăm. Este un risc pe care nu vrem să îl luăm în calcul, să pierdem curse sau personal pentru că toţi avem în spate bănci, rate. Este o situaţie disperată pentru noi”, spune Vlad Betea, administrator la o firmă de transport.

DSP a solicitat autorităţilor clarificări legate de perioada de tranzit de 24 de ore în ţară şi de cursele conform contractului de muncă, dacă se mai impune carantinarea, dar încă aşteaptă răspuns.

“Probleme sunt doar în companiile unde transportatorii nu sunt vaccinaţi. Cel mai bine ar fi să fie vaccinaţi şi asta trebuia să se întâmple până acum”, spune Horea Timiş, director DSP Arad.

Proprietarii de firme consideră însă această măsură legislativă un nou abuz.

Transportatorii vor să-şi caute dreptatea în instanţă, de teamă că noile reglementări i-ar putea falimenta.

Comments

comments