Autoritățile din Slovacia au anunțat, marți, că investighează decesul unui pacient care a murit din cauza unui cheag de sânge, după ce a primit serul AstraZeneca. Până la clarificarea situației, administrarea primei doze de vaccin a fost suspendată. Victima era o femeie de 47 de ani. Potrivit Agenţiei de reglementare sanitară, este probabil ca decesul să fie legat de vaccin din cauza unei condiţii medicale preexistente.

Ministerul Sănătății a anunțat că cei care au primit deja o doză de vaccin vor face rapelul tot cu AstraZeneca. ”Doar persoanele care așteaptă a doua doză din acest vaccin sunt vaccinate în prezent cu AstraZeneca. Utilizarea vaccinului acestei companii pentru primele doze a fost suspendată”, se arată într-un comunicat.

Vaccinarea cu AstraZeneca a fost limitată în mai multe țări după ce a fost stabilită o legătură între acest ser și apariția unor cheaguri de sânge. Deși sunt foarte rare, de multe ori aceste cazuri sunt fatale.

Comments

comments