Săptămâna trecută, în cadrul Comisiei judeţene de fond funciar a fost adoptată o hotarare prin care a fost stabilită o procedura clara de rectificare a titlurilor de proprietate. Este vorba de corectarea unor erori materiale strecurate in titlurile de proprietate deja emise ( erori de scriere a numelor sau prenumelor, erori cu privire la tarla si parcela, la vecinatati, suprafata reala, identificarea cadastrala a parcelei s.a.).
„De ceva vreme, la Comisia judeteana de fond funciar ne confruntam cu o avalansa de solicitari de rectificare a titlurilor de proprietate intrucat la scrierea acestora, in perioada de dupa 199, s-au facut o serie de erori, iar situatia lor cadastrala de atunci nu se mai potriveste cu cea de astăzi. Totodata, peste 90% din cei prezenti la audiente vin cu aceeasi problematica: rectificarea titlurilor de proprietate. De aceea, prin aceasta Hotarare am stabilit clar două aspecte. Concret, pentru fiecare situatie in parte numarul exact de documente in vederea corectarii titlurilor de proprietate, pentru ca in legislatie nu este prevazut acest lucru; de acum atat cetatenii, cat si primariile vor stii in concret ce documente trebuie sa cuprinda un dosar de corectare a unui titlu de proprietate. Dupa adoptarea Hotararii Comisiei judetene de fond funciar de rectificare a titlului de proprietate, OCPI are la dispozitie maxim 30 de zile pentru corectarea acestuia, fara a mai cere insa documente in plus fata de cele prezentate deja de primarii la Comisia judeteana. Prin aceasta masura vom reduce birocratia (limitarea numarului de documente prezentate pentru corectarea unui titlu de proprietate), dar vom reduce si timpul de corectare a unui titlu de proprietate (maxim 30 de zile la OCPI). Hotararea va fi inaintata tuturor primariilor pentru luare la cunostinta si aplicare, cat si autoritatilor/institutii cu atributii in aplicarea legilor fondului funciar (OCPI Arges , Directia Silvica Arges , Agentia Domeniilor Statului , etc)”, a declarat prefectul de Argeş, Cristian Soare.