Tot mai multe supermarketuri, hipermarketuri, magazine de proximitate vor să treacă de la casele de marcat tradiționale la case de marcat de tip self-checkout, unde clienții își pot scana singuri produsele, iar apoi plătesc.
La o dezbatere organizată cu ocazia Zilei mondiale a drepturilor consumatorului, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, s-a declarat în favoarea păstrării caselor de marcat asistate de personal uman, care ar ajuta mai ales consumatorii în vârstă.
„Cred că această automatizare ar fi trebuit să ia în calcul prezenţa la cumpărături a consumatorilor în etate, în vârstă, nefamiliarizaţi cu toate diligenţele de a-şi scana şi a-şi marca singuri cumpărăturile. Or, la acest moment, cred că este o abordare discriminatorie din această perspectivă, dar, din discuţiile purtate cu o parte dintre reprezentanţii operatorilor economici ce implementează acest sistem, am înţeles, lucru pe care îl vom şi verifica, că aceste case beneficiază, totuşi, de o asistenţă din partea personalului angajat”, a declarat Horia Constantinescu.
Şeful ANPC a mai spus că „este imperios necesară păstrarea caselor asistate direct de casier, tocmai pentru a putea răspunde întrebărilor consumatorilor”.