・ Înmatriculările au crescut în al treilea trimestru al anului cu 2,9 %, incluzând și mărcile Jinbei și Huasong, începând din 1 ianuarie 2018. Raportat la un perimetru echivalent cu cel din anul 2017, volumele de vânzări ale Groupe Renault s-au diminuat cu 1,7% pe o piață mondială care a înregistrat o scădere de 2,4 %.
・ Cifra de afaceri a Grupului se ridică la 11 484 milioane de euro în acest trimestru (-6,0%). În condițiile unui curs de schimb și perimetru constante, scăderea ar fi fost de 1,4%.
・ Grupul confirmă obiectivele stabilite pentru acest an.

REZULTATE COMERCIALE: ASPECTE SEMNIFICATIVE ÎN AL TREILEA TRIMESTRU

Înmatriculările mondiale (autoturisme + vehicule utilitare) ale Grupului Renault (incluzând mărcile Jinbei și Huasong, de la 1 ianuarie 2018) au crescut cu 2,9% în al treilea trimestru, într-o piață care a scăzut cu 2,4%. Cota de piață a crescut cu 0,2 puncte în comparație cu anul 2017, ajungând astfel la 4,0%.

În Europa, pe o piață care a crescut cu 8,6%, înmatriculările Grupului au avut o dinamică pozitivă de 0,8%, datorată în principal succesului modelelor din segmentul B (Clio, Captur) și din segmentul C (Mégane și Noul Duster). Pe segmentul vehiculelor electrice, vânzările ZOE au crescut cu 7%, iar cele ale Kangoo Z.E. s-au dublat.

În afara Europei, pe o piață care a scăzut cu 3%, Grupul a înregistrat o scădere de 2% a înmatriculărilor, incluzând aici și mărcile Jinbei et Huasong ( -10,4% exceptând Jinbei și Huasong).

În America Centrală și de Sud, înmatriculările Grupului au crescut cu 0,2% în ciuda declinului pieței argentiniene ( -24,9%). În Asia-Pacific, creșterea a fost de 72% incluzând și mărcile Jinbei și Huasong (-14,8% raportat la un perimetru echivalent cu cel din 2017).

Vânzările Grupului au încetinit în regiunile Africa – Orientul Mijlociu – India (-24,4%) și Eurasia (-5,6%). Regiunea Africa – Orientul Mijlociu – India a fost afectată în principal de scăderea cu 34,7 % a înmatriculărilor din India și de suspendarea activității Grupului în Iran. În Eurasia, volumul vânzărilor și-a continuat creșterea în Rusia (+5,0%), însă cele din Turcia s-au diminuat cu 52,5% pe fondul unei piețe în scădere cu 51,3%.

CIFRA DE AFACERI TRIMESTRIALĂ ÎN FIECARE SECTOR OPERAȚIONAL

În al treilea trimestru al anului 2018, cifra de afaceri a Grupului a fost de 11 484 milioane de euro (-6%). În condițiile unui curs de schimb și perimetru constante[2], scăderea cifrei de afaceri a Grupului este de 1,4%.

Începând de la 1 ianuarie 2018, Grupul a modificat alocarea subvențiilor pentru dobândă către sectoarele operaționale, fără ca aceasta să afecteze cifra de afaceri consolidată. În condițiile unei modalități de prezentare comparabile, cifra de afaceri a activității Automobile exceptând AVTOVAZ ar fi fost cu 142 milioane de euro mai mare (1,3 puncte), contrabalansată de o scădere echivalentă a cifrei de afaceri a activității de Finanțare a vânzărilor.

Cifra de afaceri a activității Automobile exceptând AVTOVAZ a fost de 10.057 milioane de euro, în scădere cu 8,4%. Pe lângă efectul negativ de 1,3 puncte menționat mai sus, cifra de afaceri a fost afectată de puternica devalorizare a principalelor monede ale Grupului (peso-ul argentinian, real-ul brazilian, lira turcească, rubla rusească), care a produs un efect negativ al cursului de schimb de 4,0 puncte. Politica de creștere a prețurilor aplicată în special în aceste țări a permis obținerea unui efect pozitiv de 1,6 puncte. Efectul de volum a avut un impact de -2,6 puncte, antrenat în special de declinul pieței turcești și argentiniene și de vânzarea la prețuri speciale a vehiculelor aflate în stocul concesionarilor în al treilea trimestru. În fine, diminuarea vânzărilor către parteneri a avut un impact de -3,3 puncte asupra cifrei de afaceri din cauza sistării livrărilor către Iran, cererii mai mici de motoare diesel și scăderii producției pentru Nissan.

Activitatea de Finanțare a vânzărilor (RCI Banque) a obținut în trimestrul al treilea o cifră de afaceri de 800 milioane de euro, în creștere cu 31,1% în comparație cu anul 2017. Fără impactul schimbării modalității de contabilizare menționat mai sus, creșterea ar fi fost de 7,9%. Numărul noilor contracte de finanțare s-a diminuat cu 2,5%, în special ca urmare a activității mai reduse din Turcia și Argentina. Media activelor productive a crescut cu 12,9% ajungând la 45,3 miliarde de euro.

Contribuția AVTOVAZ la cifra de afaceri a Grupului a fost de 627 milioane de euro în acest trimestru, în scădere cu 1,1%, luând în calcul și efectul negativ al cursului de schimb care ar fi fost de -79 milioane de euro. În condițiile unui curs de schimb comparabil, cifra de afaceri ar fi înregistrat o creștere de 11,4%.

PERSPECTIVE PENTRU 2018

Se estimează că piața mondială va avea o creștere de 2% în comparație cu anul 2017 (estimarea anterioară + 3%). Piața europeană ar urma să crească cu peste 1,5% (în comparație cu 1,5% potrivit estimărilor anterioare), cu o evoluție pozitivă de peste 4% (comparativ cu +2% ) în Franța.

În afara Europei, se estimează că piața din Brazilia va avea o creștere de 10%, iar cea din Rusia de peste de 10%.

Pentru piața din China estimarea de creștere este de 2% (comparativ cu +5%) și pentru cea din India de 8%.

În acest context, Grupul Renault confirmă obiectivele stabilite:

– creșterea cifrei de afaceri (raportat la un curs de schimb și perimetru constante,
– menținerea marjei operaționale a Grupului peste 6,0%,
– generarea unui free cash-flow operațional pozitiv din activitatea Automobile.

Comments

comments