Nici nu am apucat să ne bucurăm de succesul modelelor Dacia la Salonul de la Paris, că al doilea om din compania franceză, Carol Tavares, directorul operaţional al Grupului Renault, a lansat un avertisment dur cu privire la pericolul mutării de la Mioveni a producţiei. „Întâi trebuie să spun că lumea este într-o continuă schimbare, într-o continuă evoluţie. De aceea, pentru fiecare dintre noi, apar noi provocări. România, ca ţară, nu face excepţie (…) Există oricând posibilitatea să mutăm situri fie către Maroc, fie către alte ţări din Africa, să mutăm partea de industrial, cât şi de inginerie şi design.

De ce? Pentru că nu ne putem complace, nu putem să ajungem la un nivel de complezenţă. Nu trebuie să vedem niciodată situaţia ca fiind una statică, pentru că astfel înţelegem situaţia economică ca fiind una statică şi ajungem într-o mare eroare. În acest moment, salariul unui angajat din noua uzină a Renault din Tanger – Maroc este de 250 de euro, de două ori mai mic faţă de la Mioveni. Mai mult, din Tanger şi până în Spania doar se traversează Gibraltarul, în timp ce un tren încărcat cu maşini de la Piteşti până în Constanţa face 24 de ore, la care se adaugă timpul parcurs până în Franţa sau Italia pe cale maritimă”, a spus Carol Tavares.

 

Comments

comments

DISTRIBUIȚI