Cele 15 companii membre ale Asociaţiei de Management al Creanţelor Comerciale, reprezentând aproximativ 80% din totalul firmelor cu obiect de activitate colectarea creanţelor din România au adăugat noi detalii în codul de conduită al asociaţiei.
Codul conţine prevederi stricte privind activitatea de colectare, atât în ceea ce priveşte frecvenţa apelurilor către persoanele cu datorii, cât şi în ceea ce priveşte corespondenţa scrisă către aceştia. Astfel, agenţiile societăţilor de colectare a datoriilor nu au voie să-i sune de mai mult de două ori pe săptămână pe debitori şi sunt obligaţi să le vorbească politicos şi să păstreze confidenţialitatea situaţiei financiare a datornicilor.
Agentul recuperator poate să-l sune pe datornic doar de maximum două ori pe săptămână şi numai între orele 8.00 şi 21.00 în zilele lucrătoare sau între 9.00 şi 14.00 sâmbăta.
În cazul în care un client se simte hărţuit de agentul recuperator, acesta se poate adresa companiei pe care o reprezintă recuperatorul, iar compania ar urma să remedieze situaţia.