RAR şi ASF lucrează la un sitem care să ofere “Cazierul” oricărei mașini printr-un SMS

Registrul Auto Român vrea să ofere un serviciu de „Cazier” al mașinilor, prin care cumpărătorii de automobile second-hand să poată cunoaşte detalii despre acesta şi să descopere eventualele înșelăciuni.

RAR lucrează împreună cu Autoritatea de Supraveghere Financiară pentru serviciul de cazier al mașinii, care ar urma să ofere prin SMS numărul de kilometri din evidențele RAR, deficiențele tehnice avute de o mașină de-a lungul timpului (cel mai probabil de la ITP) și cazierul de daune.

Potrivit lui George Dincă, directorul Registrului Auto Român, proiectul este în derulare și ar trebui să aibă un rezultat în termen de două luni. Cei de la ASF le vor sprijini inițiativa celor de la RAR în limita reglementărilor de protecție a datelor.

Informaţiile ar urma să ajungă la cumpărător prin SMS. Nu a fost stabilit încă ce cost va avea acest serviciu şi va fi disponibil doar pentru maşinile înmatriculate în România şi doar pentru perioada de după intrarea în ţară.

Un astfel de serviciu, dar mai complex şi contra cost, oferă deja mai multe firme private, care pot găsi informaţii despre vehiculele rulate înainte de achiziție: căutare amănunțită în baze de date pentru daune, furt și măsluirea kilometrajului sau chiar inspecții la fața locului.

Anumite rețele de service au gândit chiar și un sistem prin care un potențial cumpărător poate programa o inspecție în service pentru o mașină din alt oraș fără a mai fi nevoie să fie prezent când este verificat autovehiculul, dar fără să se teamă de o posibilă înșelăciune.

Însă, aceste verificări nu pot garanta că nu există defecte ale unui automobil rulat. Este aproape imposibilă o inspecție completă a tuturor reperelor pentru a putea asigura fiabilitatea pe termen lung al unui autovehicul rulat. Singura metodă infailibilă ar însemna demontarea până la ultimul reper și inspectarea fiecărui element. Evident, acest lucru este posibil, dar nu este practic și are costuri prohibitive, pe lângă riscul de funcționare defectuoasă după reasamblare.

Totodată, în cazul reparațiilor efectuate în afara rețelelor oficiale și fără a notifica asiguratorii, sistemul nu va putea să informeze un potențial client de daunele suferite de vehicul. Acest lucru va putea fi observat la o inspecție amănunțită folosind un dispozitiv de măsurare a stratului de vopsea. În cazul diferențelor mari între suprafețe și a unor valori ridicate, poate fi remarcată o revopsire.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here