afispsdCă bătălia electorală, în orice fel de alegeri, nu se duce doar în plan ideologic, ci şi personal, e deja o chestie intrată în obişnuinţă, în România post decembristă. Dincolo de disputele verbale, atacurile la persoană şi jignirile ca la uşa cortului, uneori s-au dus chiar şi lupte fizice, corp la corp! Campania pentru europarlamentarele din 25 mai nu face nici ea excepţie, aducând însă în prim-plan un nou tip de înfruntare între combatanţi: care plagiază mai tare în afişele şi mesajele electorale.

 

Imaginea cu „România – grânarul Europei“ este din Belarus

Conform analiştilor în publicitate, pentru alegerile europarlamentare PSD a folosit pe afişe imagini de prin alte ţări, în timp ce sloganul se referă la „Mândria de a fi român!“. Viaductele sunt chinezeşti, holdele mândre cresc de fapt în Polonia şi nu pe câmpiile româneşti, iar tinerele familii fără griji sunt de prin Belarus, au descoperit specialiştii în marketing politic. În afişul „România grânarul Europei – Mândri că suntem români!“ imaginea a fost luată de pe site-ul Shuttersock, iar fotograful a fost unul rus. Nu e o chestie foarte gravă, şi nici ilegală, spun cei din PSD, să foloseşti fotografii din băncile de imagini, contra cost, evident, dar e dăunătoare credibilităţii, susţin specialiştii! Şi, evident, ar putea fi taxată chiar la vot, adică va avea efect contrar scopului urmărit! Pentru că nimeni nu poate înţelege de ce, dacă tot vrei să demonstrezi că România are multe de oferit şi de care puteam să fim mândri, nu s-au găsit măcar 5 chestii cu adevărat româneşti pentru respectivele afişe!

 

Elena Udrea, în rol de vampiriţă

PMP-ul s-a grăbit să folosească descoperirea de la PSD drept „piatră“ de aruncat asupra adversarilor, dar nu a durat mult până ce s-a demonstrat că şi ei au plagiat la greu în afişul cu doamna Udrea în prim-plan. Şi cum ar fi dat mai bine o divă ca ea, decât într-o ipostază demnă de Hollywood! Drept urmare, strategii de promovare ai partidului ai găsit un afiş dintr-un film american din care s-au inspirat la greu. Unul însă neinspirat ales, dat fiind că este vorba de unul cu vampiri: „The Twilight Saga Breaking Down” – partea a II-a!

 

PDL a copiat reclama unei companii din Hawaii

În aceeaşi plasă a căzut şi vechiul partener al PMP-ului, PDL-ul. Tot un afiş american au plagiat şi ei, la o companie de asigurări însă, chestiune descoperită de candidatul Alianţei Naţionale a Agricultorilor (ANA) pentru Parlamentul European, Florin Simion, care a semnalat furăciunea printr-un comunicat de presă. „Sub sloganul „Europa în fiecare casă”, PDL nu a găsit ceva mai bun de făcut decât să plagieze un afiş al unei companii americane localizate în Hawaii! Probabil s-au gândit că România este foarte departe de Hawaii, iar distanţa bate plagiatul!”, a precizat Florin Simion. Conform imaginilor ataşate comunicatului de presă, se poate observa că „macheta posterului american a inspirat atât de mult creaţia democrat-liberalilor, încât au preferat să-l copieze”, a mai spus candidatul ANA.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI