În perioada Sărbătorilor Pascale, Direcției Pentru Evidența Persoanelor a Municipiului Pitești, amintește cetățenilor programul special de lucru al Serviciul de Stare Civilă, cu sediul în B-dul I. C Brătianu nr.39, după cum urmează:

・ 06.04.2018: 9-12.00 Înregistrare decese
・ 07.04.2018: 9-13.00 Înregistrare decese, Oficiere căsătorii
・ 08.04.2018: la telefon* Înregistrare decese
・ 09.04.2018: 9-12.00 Înregistrarea decese

* Pentru ziua de duminică, se va lua legătura cu personalul din cadrul Primăriei Pitești –・sc.B.
Se înregistrează decese pentru situații excepționale, dacă termenul de înregistrare de 3 zile este depășit sau dacă transportarea cadavrului se face la distanțe mai mari de 200 km.

Serviciul Stare Civilă își desfășoară activitatea în cadrul Direcției Pentru Evidența Persoanelor a Municipiului Pitești.

Principala activitate a serviciului constă în înregistrarea nașterii , căsătoriei și decesului, care se produc pe raza municipiului Pitești, și eliberarea certificatelor de stare civilă corespunzătoare.
De asemenea, o altă activitate constă în transcrierea, în registrele de stare civilă române, a actelor de stare civilă ale cetățenilor români, întocmite în străinătate. Transcrierea presupune recunoașterea, de către statul roman, a actului de stare civilă întocmit în străinătate.

Pentru obținerea actelor de identitate românești (carte de identitate, pașaport), este necesar ca persoanele care au redobândit sau cărora li s-a acordat cetățenia română, să recunoască actele de stare civilă întocmite în străinătate.

Potrivit Legii nr.14/2018, cererile de transcriere a actelor de stare civilă întocmite în străinătate (certificate de naștere și certificate de căsătorie) se depun la serviciile de stare civilă ale sectoarelor municipiului București și ale municipiilor reședință de județ.

Astfel Serviciul Stare Civilă Pitești, primește cereri de transcriere însoțite de următoarele acte:
– Certificate de cetățenie;
– Certificate de naștere , căsătorie;
– Pașaport valabil;
-Act de identitate eliberat de autoritățile străine.

Cererea se soluționează în termen de 60 de zile de la data depunerii. Procedura de transcriere se finalizează prin emiterea certificatelor de naștere și a certificatelor de căsătorie românești.

Serviciul Stare Civilă a început, din data de 01.02.2018, activitatea de primire a cererilor cetățenilor din Republica Moldova, în vederea transcrierii actelor de stare civilă ale acestora, întocmite în străinătate.

Din 06.02.2018 până la data de 15.03.2018 a fost înregistrat un număr de 235 cereri în vederea transcrierii actelor de stare civilă, astfel: – 171 acte de naștere și 64 acte de căsătorie, media pe săptămână fiind de 34 de cereri.

Apreciem că, dacă numărul acestora se va menține, până la sfărșitul anului se va înregistra un număr de aproximativ 1300 acte de stare civilă transcrise.

Comments

comments