Prioritate doar din vorbe! Din 2 miliarde de lei pentru drumul expres Craiova – Pitesti, Guvernul Orban a alocat doar 96 de milioane

1,029 views

Prioritate doar din vorbe! Din 2 miliarde de lei pentru drumul expres Craiova – Pitesti, Guvernul Orban a alocat doar 96 de milioane. În ciuda faptului că PNL şi Ludovic Orban au promis, în campania electorală, că drumul expres Craiova-Piteşti va fi prioritate pentru guvernarea liberală şi în doi ani va fi finalizat, iar apoi s-au lăudat că ei sunt cei care au început lucrările, în realitate, se pare că lucrurile nu stau nici pe departe aşa.

Conform bugetului pe anul 2020, trecut prin asumarea răspunderii de către Guvernul Orban şi promulgat de preşedintele Iohannis, din 2 miliarde de lei, cât ar fi suma necesară pentru lucrările programate în acest an, lucrării i-au fost acordate doar 96 de milioane de lei!

Asociația Pro Infrastructură, unul dintre cele mai vocale ONG-uri din domeniu, a publicat o analiză a stadiului investiţiilor pentru acest an şi a subliniat lipsa de finanţare pentru absolut toate proiectele de drumruri aflate în derulare. Printre ele se numără şi drumul expres Craiova-Pitești.

Deși, declarativ, vor fi prioritizate principalele investiții pe fonduri europene aflate în derulare, lucrurile nu par să stea așa.

Un prim exemplu ar fi centura orașului Bacău, un proiect de aproximativ 800 de milioane de lei cu TVA pe care lucrările au început în martie 2019 și au avansat pe parcursul anului foarte bine, fiind utilizați aproximativ 250 de milioane de lei. Estimările noastre indică un necesar de 350-400 de milioane de lei în 2020. Alocarea Guvernului Orban: 64 de milioane. Comparativ, construcția Centurii Târgu Mureș, aflată într-o licitație suspendată de 3 luni, fără oferte depuse, cu șanse reduse de contractare în 2020, are o alocare mai mare.

Un alt proiect drastic subfinanțat este Autostrada Sebeș-Turda. Chiar dacă avansul în 2019 nu a fost cel scontat, au fost consumate 183 de milioane de lei. Alocarea pentru 2020 este de doar 56 de milioane, mult sub o estimare realistă de aproximativ 200 de milioane.

Drumul Expres Craiova-Pitești (cele 3 loturi aflate în construcție în valoare de peste 2 miliarde de lei cu TVA) au o alocare modică de 96 de milioane de lei, deși premierul Orban a spus că în 2 ani se finalizează lucrările (evident, o promisiune fantezistă).

Podul peste Dunăre de la Brăila, o investiție de peste 2 miliarde de lei care a atras în 2019 peste 500 de milioane, are o alocare de doar 97 de milioane de lei în 2020.

Alte proiecte subfinanțate în 2020 în opinia noastră ar fi A3 Autostrada Transilvania și A3 Râșnov-Cristian, centurile Satu Mare, Timișoara, Rădăuți, reabilitarea DN76, realizarea studiilor pentru Autostrada Timișoara-Moravița, realizarea studiilor pentru modernizarea căilor ferate București-Giurgiu și Cluj Napoca-Oradea sau dublarea căii ferate între Mogoșoaia și Balotești.

Solicităm premierului și ministrului Transporturilor să demonstreze și cu fapta, nu doar cu vorba, că sunt mai competenți decât predecesorii lor!” este cererea ong-iştilor.

Comments

comments