Președintele ANPC, Claudiu Daniel Dolot, a fost demis! 

0
53

Președintele ANPC, Claudiu Daniel Dolot, a fost demis!  Premierul interimar Florin Cîțu l-a demis pe președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului, Claudiu Daniel Dolot. Decizia a fost publicată joi în Monitorul Oficial.

Potrivit deciziei, președintele ANPC Claudiu Daniel Dolot este eliberat din funcție începând de joi. Acesta este înlocuit în funcție de Mihai Culeafa, vicepreședintele instituției.  potrivit Mediafax.

Mihai Culeafa exercită atribuțiile funcției de președinte al ANPC, până la numirea conducătorului instituției în condițiile legii, scrie în decizia premierului.

Claudiu Daniel Dolot a fost numit în fruntea ANPC în luna februarie.

Surprinzător, decizia de demitere vine după cea mai mare acțiune derulată de ANPC în monitorizarea ofertelor și penalizarea derapajelor marilor comercianți cu prilejul Black Friday. Un val de amenzi s-a abătut asupra acestora după ce au păcălit clienţii cu reduceri simulate.

28 de firme au fost amendate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor pentru abateri legate de preţurile produselor aflate în promoţie sau de etichetarea acestora.

Alte 28 de site-uri și magazine cu vânzare directă, care au anunțat reduceri speciale în cea mai activă perioadă din an, din acest punct de vedere, au fost verificate de Comandamentul Special Black Friday – structura aparținând Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) – pentru a se asigura că respectă prevederile legale în ceea ce privește reducerile și promoțiile.

Comisarii ANPC au constatat următoarele abateri:

– la comercializare se aflau produse la reducere, fără ca aceasta să fie aplicată din pretul de referintă
– nu există informații care să indice în mod clar și neechivoc data la care încetează oferta și faptul că aceasta se referă a stocul disponibil
– informări confuze pe site referitoare la reduceri la colecția nouă și la oferta de black friday (neconcordanțe între cele două secțiuni ale site-ului)
–  prețul de referință afișat pe site nu era cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al prețului redus creându-se premisa existenței unui avantaj specific prețului, consumatorii fiind determinați să ia o decizie de tranzacționare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea
– nerespectarea prevederilor legale privind afișarea prețurilor (prețnou și preț vechi barat), produsele având un singur preț afișat
– neconcordanțe între prețul afișat la raft și prețul de la casa de marcat
– prețuri ilizibile
– prețul vechi nu este barat, ci acoperit de eticheta cu cel nou
– etichetare dublă.

Comisarii ANPC au aplicat 3 avertismente și 22 de amenzi contravenționale în valoare de 359.000 lei și, de asemenea, a fost propusă dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte, pentru fiecare dintre operatorii economici sancționați.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here