Podul construit peste Dunăre la Brăila, al treilea pod suspendat ca dimensiune din Europa, va fi dat în circulaţie pe 6 iulie, potrivit ministrului Transporturilor şi Infrastructurii.
Sorin Grindeanu a postat pe pagina de Facebook un filmuleț cu podul de la Brăila, cu o zi înainte de inaugurare.
„Am hotărât împreună cu colegii, şi cu autorităţile publice locale, şi cu colegii de la CNAIR, şi cu antreprenorul sau companiile care au lucrat aici, pentru că nu e vorba doar de una singură, ca darea în circulaţie să fie făcută cât de repede putem şi asta înseamnă 6 iulie. În 6 iulie vom putea să dăm în circulaţie, pe varianta Măcin”, a declarat Sorin Grindeanu după o vizită la podul de la Brăila.
Potrivit ministrului Transporturilor, pentru a permite demontarea macaralelor, circulaţia pe pod va fi restricţionată pe timpul nopţii pentru o perioadă.
„Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați – Tulcea se va da în trafic săptămâna viitoare, împreună cu prima etapă a drumurilor de legătură, pe 06 iulie, la ora 13:00. În prima etapă, traficul rutier va fi deschis pe relația parțială, cu descărcare în județul Tulcea pe drumul până la Măcin (etapa I), urmând ulterior ca varianta până la Jijila și primul Km. pe zona Brăilei (etapa II) să fie finalizată cât mai repede. Lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328 km”, a declarat Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Construcţia podului suspendat peste Dunăre a început în anul 2017. Pentru realizarea lui s-au folosit aproximativ 81.000 kilometri de fir de oţel, greutatea totală a celor două cabluri principale fiind de 6.700 tone. Tablierul metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone, iar fiecare are o greutate medie de 250 de tone. Lungimea podului este de 1.974 metri, din care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea.
La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punctul de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii. Lungimea drumului principal Brăila – Jijila este de peste 19 kilometri, iar lungimea drumului de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin este de peste 4,3 kilometri.
Constructorul Drumului Expres Galaţi – Brăila este Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, valoarea contractului fiind de 2,375 miliarde de lei cu TVA