Podiumuri, victorii, dar și ghinioane pentru DTO Rally Team la Raliul Aradului 2019

Podiumuri, victorii, dar și ghinioane pentru DTO Rally Team la Raliul Aradului 2019

După debutul de sezon de pe Transfăgărășan, unde echipajele din Campionatul Național de Raliuri au concurat la începutul lunii mai, caravana raliurilor s-a mutat în vestul țării, în județul Arad, acolo unde s-a desfășurat prima etapă de macadam din 2019. Raliul Aradului a programat 9 probe speciale și a fost una dintre cele mai dificile competiții din ultimele sezoane din cauza suprafeței alunecoase, a noroiului de pe traseul de concurs, dar și a durității unor secțiuni cronometrate.

DTO Rally Team s-a aliniat la start cu aceeași componență puternică, echipa fiind dornică de o nouă clasare pe primul loc pe macadamul arădean, după ce în 2018 gruparea a reușit prima victorie în clasamentul echipelor la acest eveniment. Chiar dacă rezultatele obținute nu au fost pe măsura celor vizate, echipajele au dovedit la Arad că sunt rapide, au dominat clasamente și au demonstrat că lupta cu secundele va fi una strânsă în acest an, în care echipa punctează în aproape toate categoriile.

Cele cinci echipaje ale echipei au avut de luptat, de-a lungul weekend-ului, cu o suprafață alunecoasă, noroiul din abundență și schimbarea aderenței fiind cuvintele cel mai des rostite. În ciuda vremii neprietenoase, spectatorii s-au aflat în număr mare la startul festiv de joi seara, dar și la superspeciala din centrul Aradului, acolo unde aplauzele au însoțit evoluțiile spectaculoase.

Vali Porcișteanu și Dan Dobre s-au luptat cu condițiile dificile de-a lungul celor 9 probe speciale ale Raliului Aradului, reușind la final locul trei în clasamentul general, la doar 0,6 secunde de poziția secundă. Cei doi au fost foarte aproape de o nouă clasare pe locul secund, dar atingerea unei șicane pe prima probă a adus o penalizare de 3 secunde, care i-a îndepărtat de un nou rezultat excelent cu Citroen-ul C3R5 care s-a comportat exemplar pe probele speciale. ”A fost o cursă extrem de grea, unde nu mă așteptam să avem parte de atât de mult noroi. Aderența a fost diferită, schimbătoare, acomodarea noastră cu mașina pe macadam fiind, în condițiile acestea, mai dificilă. Ne-am dat seama că e important să gestionăm bine fiecare viraj, deoarece mașina s-a comportat excelent în toate situațiile. Am avut un timp foarte bun pe Power Stage, ritmul pe această probă fiind foarte aproape de cel pe care ni-l dorim pentru restul sezonului. Avem astfel încredere că putem fi mai rapizi, fiind mulțumiți de mașina și de anvelope, detaliul unde mai trebuie să lucrăm este încrederea noastră.” a spus Vali la finalul cursei arădene.

Pentru Cristi Dolofan și Mihai Sandu, Peugeot-ul 208 R5 a fost materialul de curse perfect pentru primul macadam al sezonului. Echipajul a acumulat experiență importantă, a crescut ritmul constant și a adus puncte importante pentru DTO Rally Team prin ocuparea poziției cu numărul 7 în clasamentul general la finalul Raliului Aradului. Deși au avut parte de un incident care i-a costat secunde prețioase, când au ieșit larg în afara drumului, cei doi au revenit și au reușit să continue cursa, dovedind prezență de spirit și determinare.

În cadrul clasei 11, Bogdan Năstase și Delia Năstase au avut un ritm excelent de-a lungul Raliului Aradului, fiind singurul echipaj care a adus maximul de puncte pentru echipă. Cu mașina de curse avariată la Raliul Argeșului, cei doi au revenit într-o formă de zile mari pe macadam, au dominat cursa de la început până la final, reușind să se impună cu un avans de peste 4 minute. ”抃enind după abandonul de la Argeș, Aradul a fost un raliu excelent, în care am avut un ritm în creștere, foarte bun, reușind și un loc opt în clasamentul general open. Sunt foarte mulțumit de evoluția și de viteza noastră, de ceea ce am reușit și de faptul că începem să cunoaștem mașina tot mai bine. Le mulțumesc mecanicilor, care au făcut posibilă reconstrucția mașinii după incidentul de la Pitești, colegilor de echipă și tuturor celor care ne susțin. Suntem o echipă fericită și mă mândresc cu asta.”・a declarat Bogdan la finalul Raliului Aradului.

Pentru Eugen Cărăgui și Robert Fus, a doua etapă CNR 2019 a reprezentat primul raliu al echipajului pe macadam cu noul Peugeot 208 R2. Deși au avut unele probleme tehnice în timpul competiției, echipa de asistență tehnică le-a rezolvat rapid, iar Eugen și Robert au avut parte de o adaptare rapidă la macadamul alunecos din județul Arad, reușind un loc patru în cadrul clasei RC4. Cu locul secund excelent obținut la Raliul Argeșului, echipajul se află în prezent pe locul doi al categoriei după cele două raliuri desfășurate în sezonul 2019.

După victoria din Cupa Dacia de la Raliul Argeșului, Cristi Șugar și Vlad Colceriu au început Raliul Aradului cu același ritm excelent, conducând în cadrul cupei monomarcă după prima zi de concurs. Porniți în a doua zi a raliului cu obiectivul de a conserva rezultatul, echipajul a fost nevoit să se retragă din motive tehnice, cauzate de duritatea trasului de concurs. Un suport de cutie de viteze rupt a cauzat daune modelului Dacia Sandero cu care juniorii echipei concurează, iar, în ciuda eforturilor celor doi de a continua, competiția s-a încheiat când mai erau doar 3 probe speciale de desfășurat.

În sezonul 2019, DTO Rally Team are alături o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors – Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile, Imbold, Catena, Oscar Downstream, Tellur, Hidro Gaz Pipe și Total Lubricants Romania.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.