pacientiÎn cadrul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate a fost înfiinţat Punctul Naţional de Contact pentru asistenţă medicală transfrontalieră, condiţie fundamentală pentru ca implementarea directivei privind accesul la servicii medicale în străinătate să fie completă. Astfel, pacienţii care vor să se trateze peste graniţe, indiferent de problema de sănătate pe care o au, vor putea afla din timp informaţii despre unităţile spitaliceşti din alte ţări, tarifele acestora, dar şi despre modul în care le vor fi decontate cheltuielile, la întoarcere. Printre serviciile oferite pacienţilor de Punctul Naţional de Contact se numără şi furnizarea de informaţii cu privire la tipul de asistenţă medicală care necesită autorizare prealabilă, criteriile ce trebuie îndeplinite în vederea autorizării, cele mai bune opţiuni de tratament pentru o problemă specifică, facturi clare, precum şi modul de rambursare a tarifelor, la nivelul celor din ţara noastră. Din păcate, tarifele de la noi sunt cele mai mici din Europa, iar diferenţa va fi suportată de pacient. Începând din octombrie 2013, pacienţii români se pot trata în orice spital din UE şi în alte situaţii decât atunci când tratamentul de care au nevoie nu e disponibil în ţara noastră.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI