O maşină a sunat singură la 112! Din fericire, a fost un apel fals

Dispeceratul ISU Argeş a primit azi, cu puţin înainte de ora 12,00, un eCall de la o maşină localizată în Mioveni, pe strada Părăşti. Automobilul era dotat cu funcţia de apelare automată a serviciului de urgenţă în cazul în care este implicat într-un accident. Din fericire, în acest caz, a fost un apel fals, fiind vorba despre o declanşare accidentală.

“€În urma verificărilor referitor la un apel 112 efectuat în mod automat de un autoturism dotat cu sistem tip eCall, s-a stabilit că nu există o situație de pericol, apelul fiind efectuat ca urmare a acționării accidentale a butonului din habitaclul a două autoturisme, în timpul pregătirii pentru vânzare la un service al unui dealer auto de pe raza municipiului Piteşti. Au fost luate măsuri de instruire a reprezentantului dealerului auto cu privire la modul de efectuare a activităţilor de pregătire şi de vânzare, pentru a preveni efectuarea de apeluri false. Reamintim că în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului național unic pentru apeluri de urgență, apelarea abuzivă se sancționează cu amendă de la 500 de lei la 1.000 de lei, iar alertarea falsă a agențiilor specializate de intervenție este sancționată cu amendă de la 1.500 de lei la 5.000 de lei. Mai multe informații cu privire la prevederile legale referitoare la apelurile de urgență pot fi accesate gratuit la link-ul: https://ag.politiaromana.ro/ro/stiri-si-media/comunicate/apelarea-abuziva-si-alertarea-falsa-prin-112-mai-aspru-pedepsite.”€ a anunţat, prin biroul de presă, IJP Argeş.

eCall este un sistem instalat în vehicule în toate țările UE (În acest caz, cele 28 de state membre UE + Islanda, Norvegia și Elveția) care efectuează automat un apel gratuit către numărul de urgență 112, în cazul în care vehiculul este implicat într-un accident rutier grav. Oriunde v-ați afla, dacă mașina dumneavoastră este implicată într-un accident grav, va fi pusă în legătură cu cea mai apropiată rețea de intervenție în situații de urgență. Nu contează de unde ați cumpărat mașina sau unde ați înmatriculat-o.

Când este activat, sistemul eCall se conectează la cel mai apropiat centru de intervenție în caz de urgență, cu ajutorul unui telefon și al unei legături de date. Astfel, pasagerii din vehicul pot vorbi cu operatorul centrului de urgență și în același timp se transmite automat un set minim de date (locul exact în care vă aflați, ora accidentului, numărul de identificare al vehiculului și direcția de mers). Serviciile de urgență pot așadar să evalueze și să gestioneze situația.
Dacă sistemul eCall nu funcționează, utilizatorii primesc un mesaj de avertizare.
În baza normelor UE, aveți dreptul de a utiliza sisteme eCall de servicii prestate de părți terțe, pe lângă sistemul standard bazat pe numărul 112. Aceste servicii adiționale ar putea include, de exemplu, asistența rutieră. Este posibil ca serviciile adiționale oferite de părți terțe să fie contra cost (spre deosebire de serviciul eCall bazat pe numărul 112, care este gratuit).
Orice sistem eCall cu servicii asigurate de părți terțe trebuie:
・ să respecte standardele tehnice aprobate de UE
・ să asigure transferul automat către numărul 112 în cazul în care serviciul adițional nu funcționează
・ să îi permită proprietarului vehiculului să aleagă între sistemul eCall bazat pe numărul 112 și cel oferit de părți terțe
・ să împiedice orice schimb de date cu sistemul bazat pe numărul 112.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.