Cea mai „sprinţară” dintre autoturismele care s-au fabricat la Colibaşi, Dacia Sport va fi scoasă din nou pe piaţă, într-o variantă adaptată cerinţelor actuale. Ţinut încă secret, viitorul Logan Sport va avea un motor turbo Renault de 0,9 sau 1,2 litri ce produc între 120 şi 130 de cai putere.

Dacia Sport, trecut şi prezent: de la 65 de cai putere în 1981, la 130 în 2014

La Salonul Auto din 1980, mulţimea a admirat Braşovia, un coupé bazat pe modelul Dacia Sport 1310 şi creat la un atelier din Braşov. Autovehiculul avea un motor de 1289 centimetri cubi şi o putere de 54 CP. Conducerea uzinei de la Mioveni şi-a dat acordul pentru începerea producţiei şi din 1981, o variantă în două uşi, Dacia Sport 1410, cu motor de 1397, 65 CP a fost produsă pentru tineretul din acele timpuri. Aceste maşini erau foarte populare şi în cursele de raliu, iar piloţi ca Nicu Grigoraş au modificat vechile motoare de Renault, obţinând performanţe uimitoare. Astăzi, modelul sport arată diferit şi cu siguranţă „se mişcă” altfel. Prototipul, care este ţinut secret, are un radiator suplimentar în spatele barei din faţă, discuri de frână pe spate şi o extensie neobişnuită la ţeava de eşapament. Cel mai probabil, noua Dacia Sport va fi dotată cu un motor turbo Renault de 0,9 sau 1, 2 litri ce produc între 120 şi 130 de cai putere.

 

Comments

comments

DISTRIBUIȚI