Ministerul de Finanțe a publicat noile tarife maximale pentru asigurările auto obligatorii (RCA), pe care ASF le-a agreat cu patronatele din Transporturi. Proiectul Hotărârii de Guvern privind stabilirea tarifelor de primă maxime aplicabile de către societățile de asigurare pentru prejudicii produse terțelor persoane prin accidente auto a fost lansat joi în dezbatere publică.

Timp de 6 luni de la adoptarea legii, firmele de asigurări nu au voie să propună prețuri mai mari decât cele stabilite. Pentru persoanele fizice prețurile la RCA au crescut și cu 30% la anumite clase de autoturisme sau grupe de vârstă.

În cazul persoanelor fizice, cel mai mult vor plăti pentru asigurarea RCA tinerii sub 25 de ani care au mașini cu motor de peste 2.500 cmc (capacitatea cilindrică) – respectiv 3.087 lei pe an. Tarifele cele mai mici vor fi plătite de șoferii de peste 60 de ani cu mașini cu capacitatea între 1.200 și 1.400 cmc – mai precis suma de 541 lei.

Actul normativ are în vedere situația deosebită apărută în urma unei disfuncționalități a pieței asigurărilor obligatorii auto din România, se spune în comunicatul Finanțelor, precum și a situațiilor financiare dificile ale unor societăți din piață, aspecte care au generat o evoluție ascendentă a primelor medii pe piață.

Concret, prin acest proiect de HG, se instituie un mecanism de control al pieței asigurărilor obligatorii auto din România, prin stabilirea de către Autoritatea de Supraveghere Financiară a tarifelor de primă maxime pe categorii de vehicule, tarife ce urmează a fi aplicate de către societăţile de asigurare RCA.

Pe lângă sancțiunile contravenționale, în funcție de gravitatea faptei, Consiliul ASF poate aplica și sancțiuni contravenționale complementare. Contravențiile se constată de către persoanele cu atribuții privind supravegherea și controlul din cadrul ASF, iar aplicarea sancțiunilor contravenționale se realizează de către Consiliul ASF.

Tarife de primă maxime se stabilesc pentru următoarele categorii de vehicule:

–  autoturisme, autoturisme de teren și autovehicule mixte cu masa maximă autorizată mai mică de 3,5 tone și maxim nouă locuri;
– autovehicule pentru transport persoane cu mai mult de nouă locuri, cum ar fi microbuze, autobuze, autocare, inclusiv autospecializate etc.;
– motociclete, mopede, motocicluri și ATV-uri cu sau fără ataș; tractoare rutiere;
– autovehicule destinate transportului de mărfuri; remorci și semiremorci;
– alte vehicule, precum vehicule cu regim special, utilaje.

Comments

comments