・    Între 12 și 18 decembrie se desfășoară campania „IARNA, LA VOLAN!”
・    Numărul mediu al dosarelor de daună deschise iarna este cu circa 18% mai mic decât în restul anului, dar dauna medie este cu 15% mai mare.
・    Iarna au loc la fel de multe răsturnări și derapări ca în toate celelalte 3 anotimpuri la un loc.
・    Aproximativ 90% dintre avariile de pe segmentul auto sunt produse în localități.
・    În zilele de luni au loc cele mai multe evenimente rutiere.

Deși anotimpul rece este caracterizat, în general, de condiții mai dificile de trafic, numărul dosarelor de daună deschise este mai mic cu 18% decât în restul anului, însă dauna medie achitată are o valoare mai mare, arată o analiză efectuată asupra portofoliului Casco al GENERALI România.

Pe timp de iarnă, aproximativ 80% din totalul evenimentelor în care sunt implicate una sau mai multe mașini sunt tamponări ușoare, petrecute la viteză redusă. În același timp, dauna medie achitată în urma evenimentelor petrecute în acest sezon este cu 15% mai mare, ceea ce indică o severitate mai accentuată a incidentelor. Cauzele severității mai mari sunt condițiile nefavorabile de drum reprezentate de îngustarea căilor de rulare după zăpezi abundente, vizibilitatea redusă sau carosabilul alunecos.

Din cauza acestui ultim aspect, caracteristice sezonului rece sunt avariile rezultate în urma derapărilor sau răsturnărilor. În portofoliul Casco al GENERALI România sunt înregistrate, în medie, circa 40 de astfel de cazuri în fiecare iarnă, un număr aproximativ egal cu suma evenimentelor de același tip petrecute în restul anotimpurilor.

Din punct de vedere al momentelor din săptămânile de iarnă când au loc avariile, zilele de luni conduc detașat, având loc cu 27% mai multe evenimente decât media săptămânii. În același timp, în zilele de sâmbătă au loc cele mai puține avarii, respectiv cu 39% mai puține decât media săptămânii.

Aproximativ 90% dintre avarii se produc în localități pentru că, atunci când condițiile de drum sunt mai dificile, șoferii preferă să evite călătoriile mai lungi.

Liniștea sărbătorilor de iarnă se simte, totuși, și în trafic

Din fericire, zilele de sărbătoare par a fi mult mai liniștite din punct de vedere al incidentelor rutiere. Spre exemplu, numărul evenimentelor înregistrate în ajunul Crăciunului (24 decembrie) este cu 30% mai mic decât numărul evenimentelor din aceeași zi a unei alte săptămâni de iarnă.

Numărul dosarelor de daună scade și mai mult în zilele de Crăciun (cu aproximativ 80%), respectiv de Anul Nou (cu 55%) față de evenimentele petrecute în aceeași zi dintr-o altă săptămână din sezonul rece.

Riscul de accident se reduce dacă vehiculul este echipat cu anvelope de iarnă!

Asigurarea Casco are rolul de a-l proteja cât mai bine pe proprietarul vehiculului, însă nu trebuie neglijat că, în timpul deplasării pe carosabil acoperit cu zăpadă sau gheață, riscul unei coliziuni este mult mai ridicat. Proprietarii sunt obligați să își echipeze vehiculele cu anvelope de iarnă pentru a reduce acest risc, după cum prevede și legislația în vigoare.

Spre exemplu, în cazul asigurărilor Casco încheiate la GENERALI România, dacă asiguratul este răspunzător de producerea unui accident pe drumuri publice acoperite cu zăpadă sau gheață, iar autovehiculul nu este dotat cu anvelope de iarnă, se aplică o franșiză procentuală de 30% din cuantumul daunei suferite de propriul vehicul.

Campania IARNA, LA VOLAN!

Așadar, pentru că iarna este un anotimp cu provocări specifice, GENERALI România derulează, în perioada 12 – 18 decembrie, campania națională de prevenție și siguranță rutieră ”IARNA, LA VOLAN!”. Obiectivele acestei inițiative sunt de a crește gradul de informare cu privire la riscurile aferente condusului pe timp de iarnă și, în același timp, de a evidenția măsurile ce pot fi luate pentru a le reduce. Campania este realizată cu sprijinul APPA – Asociația pentru Promovarea Asigurărilor.

“€IARNA, LA VOLAN!” face parte din proiectul mai amplu cunoscut sub numele “FII TREAZ LA VOLAN!” –€ un proiect ce are rolul de a atrage atenția șoferilor asupra măsurilor de siguranță pe care trebuie să le ia pentru a avea călătorii cât mai plăcute.

Astfel, timp de o săptămână, vor ajunge la șoferii din întreaga țară broșuri informative cu sfaturi referitoare la condusul în sezonul rece prin intermediul rețelei de agenții GENERALI România. De asemenea, o amplă campanie online va duce la diseminarea mesajului campaniei prin cât mai multe canale.

Urmăriți site-ul și pagina de Facebook a campaniei pentru detalii.

Despre GENERALI România

GENERALI România este prima companie de asigurări de peste hotare care a intrat pe piața din România, deschizând prima sucursală, la Brăila, în 1835. În prezent, este una dintre primele 10 companii de asigurare de pe piața locală, conform cifrei de afaceri din 2015. GENERALI România face parte din GENERALI Group, unul dintre cele mai mari grupuri specializate în protecție financiară din întreaga lume, cu un volum total de prime subscrise de 74 miliarde euro în 2015. Grupul GENERALI este prezent în aproape 50 de țări și are circa 76.000 de angajați la nivel global.

Despre APPA

APPA este o organizație profesională, neguvernamentală, apolitică, independentă, non-profit, ale cărei principale scopuri sunt promovarea conceptului de asigurare, protejarea intereselor consumatorului de produse de asigurare și susținerea creșterii gradului de educare în asigurări în rândul populației din România.

Comments

comments