Gara din Piteşti prinde contur, dar… greu. După ce termenul de finalizare a fost prelungit de mai multe ori, teoretic, gara ar trebui să fie gata până la finalul acestui an.

Puţin probabil, spun cei ce cunosc situaţia mai în amănunt. Asta şi pentru că lucrările care se fac ziua se distrug a doua zi din motive de… incompetenţă. Pentru că altfel nu se poate numi ceea ce s-a întâmplat  în urmă cu câteva zile când, imediat după au terminat de întins bitumul pe peroane, muncitorii au primit indicaţii şi s-au apucat… să îl râcâie! Ca să îl scoată, evident!

Pentru că, şi-au dat seama mai-marii lor, care ar fi trebuit să caşte ochii mari şi la timpul potrivit, materialul livrat de firma furnizoare nu era cel care trebuia, mai exact calitatea trecută în caietul de sarcini! Bineînţeles că neconcordanţa ar fi trebuit sesizată în momentul livrării şi nu după ce fusese deja teminată munca de amenajare.

Problema principală este aceea că, lucrarea fiind finanţată din fonduri europene, există o clauză, valabilă în toate contractele, care spune că toate lucrările efectuate după 31 decembrie 2014 nu vor mai fi plătite de UE, ci vor trebui achitate din bugetul naţional. Cel alimentat de contribuabilii români corecţi, deja secătuiţi de taxe şi impozite!    

Potrivit informaţiilor oficiale, clădirea va avea trei corpuri: corpul C – dinspre Tudor Vladimirescu, corpul B – al trecerii, şi corpul A – cu intrare principală, dinspre Bulevardul Republicii. În spaţiul de deasupra liniilor vor fi casa de bilete şi sala de aşteptare. Noua clădire va avea rolul de pasaj pietonal pentru cei care vor să treacă din şi spre cartierul Tudor Vladimirescu. La ambele capete, construcţia va fi dotată cu scări rulante şi lifturi de mare capacitate.

Valoarea totală a proiectului este de 65.325.656,93 lei, dintre care eligibilă – 40.098.024,03le, iar contribuţia CE prin Fondul European de Dezvoltare Regională – 85% – 34.083.320,43 lei. Contribuţia bugetului de stat  – 15% – 6.014.703,60 lei.

Comments

comments