În România, piața băuturilor spirtoase este estimată la 800 milioane de euro

În România, piața băuturilor spirtoase este estimată la 800 milioane euro, conform datelor industriei din anul 2021, și reprezintă un mix între produsele tradiționale autohtone și brandurile cu renume internațional.

Piața a început să se dezvolte la începutul anilor ’90, când producătorii locali au început să își diversifice portofoliul, iar nou înființatele companii de distribuție au stimulat importul de băuturi spirtoase. Consumul băuturilor tradiționale, precum rachiul de fructe, este în continuare în topul preferințelor românilor, însă anii recenți au arătat un trend de creștere a consumului de vodcă și rom.

Băuturile spirtoase în Europa

Piața europeană a băuturilor spirtoase este una matură, ce cuprinde producători puternici, preocupați de păstrarea tradițiilor și a gustului rafinat ale băuturilor pe care le produc.

Oriunde călătorești în Europa, “spiritul” locului te va întâmpina cu băuturi locale. Fie că alegi să deguști una dintre băuturile spirtoase de indicație geografică chiar la producători sau te bucuri de un pahar savurat la restaurant, într-un bar ori acasă, vei descoperi spiritul unor tradiții vechi de secole.

Industria producerii de băuturi spirtoase în Europa susține peste 1,2 milioane de persoane angajate, direct sau indirect. Acest procent reprezintă 0,5% din populația angajată în Uniunea Europeană. Cele mai importante efecte economice ale producției de băuturi spirtoase în Europa (în termeni ai procentului de angajați și de colectare a TVA-ului) se reflectă în consum, în special în domeniul HORECA.

Mai mult, chiar și sectorul turismului are de câștigat prin revitalizarea comunităților locale, în special a celor rurale. Turiști din toată lumea vizitează statele europene, distileriile și micii producători pentru a descoperi secretele producerii de băuturi spirtoase tradiționale.

Activitatea producătorilor de băuturi spirtoase din Europa contribuie cu aproximativ 37 miliarde de euro la bugetele anuale ale statelor, pe când calitatea superioară a produselor europene se reflectă la nivelul exporturilor către toate colțurile lumii. 60% din cantitatea exporturilor membrilor Spirits Europe merge către piețe din Asia, iar cele mai căutate băuturi spirtoase sunt cele pe bază de struguri, ce reprezintă 43% din totalul exporturilor companiilor membre. Nu în ultimul rând, țările europene exportă între ele. 11% din cantitatea exportată de membrii Spirits Europe merge către țări din UE.

Sursa: Spirits România

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here