Fiscul va primi zilnic informații bancare despre contribuabili

Agenţia Natională de Administrare Fiscală (ANAF) va primi zilnic de la bănci o listă cu persoanele care îşi deschid sau închid un cont bancar, indiferent de calitatea acestora: persoane fizice sau juridice, potrivit noului Cod de Procedură fiscală.

De asemenea, băncile vor raporta Fiscului datele de identificare ale persoanelor care deţin dreptul de semnătură pentru conturile deschise, precum şi o listă a celor care închiriază casete de valori. Procedura de aplicare a acestor prevederi a fost publicată recent în Monitorul Oficial, prin intermediul unui act normativ care îşi produce deja efectele din prima zi a acestui an.  

Comunicarea dintre instituţiile de credit şi ANAF va fi reglementată mai strict din 2016, ca urmare a intrării în vigoare, de la 1 ianuarie, a noului Cod de procedură fiscală.

Potrivit actului normativ, băncile trebuie să transmită zilnic, lista titularilor persoane fizice, juridice sau orice alte entităţi fără personalitate juridică ce deschid ori închid conturi, precum şi datele de identificare ale persoanelor care deţin dreptul de semnătură pentru conturile deschise la acestea.

Mai mult, potrivit aceluiaşi document, ANAF va primi, în fiecare zi lucrătoare, o listă a persoanelor care închiriază casete de valori, precum şi încetarea contractului de închiriere.

De asemenea, conform reglementărilor în vigoare, instituţiile de credit sunt obligate ca, la solicitarea Fiscului, să comunice, pentru fiecare titular care face subiectul solicitării, toate rulajele şi/sau soldurile conturilor deschise la acestea, precum şi informaţiile şi documentele privind operaţiunile derulate prin respectivele conturi.

ANAF pune la dispoziţia instituţiilor de credit, în spaţiul privat de pe portalul ANAF, un sistem informatic prin care utilizatorii fac upload şi download de documente. Solicitarea de la ANAF se transmite prin portal, sub forma unui fişier PDF cu xml ataşat, semnat electronic, transmiterea rulajelor şi/sau soldurilor conturilor urmând a fi efectuată prin intermediul unei declaraţii în format PDF cu fişier xml ataşat, prin mijloace de transmitere la distanţă, conform legii, iar informaţiile şi documentele privind operaţiunile derulate prin respectivele conturi se vor transmite în format electronic, ataşat la formularul PDF.

Termenul de transmitere a rulajelor și/sau soldurilor conturilor este de: cel mult 5 zile lucrătoare pentru solicitările care vizează o perioadă de până la 3 ani; cel mult 10 zile lucrătoare pentru solicitările care vizează o perioadă mai mare de 3 ani.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.