Faimoasa profesoară de desen Elena Stoica din Corbeni, locul 3 în concursul naţional Liga Profesorilor Excepționali

13,068 views

În semn de recunoaștere pentru contribuția pe care profesorii o aduc neîncetat la evoluția societății, Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României a continuat şi în acest an campania națională „Liga profesorilor Excepţionali”, un concurs menit să aducă în atenţia publicului profesorii care au avut şi au un impact extraordinar asupra societăţii şi elevilor lor.

Competiția lansată și-a propus să contribuie la redarea demnității unei profesii care contribuie decisiv la formarea viitorului României.

Cea de a doua ediție a campaniei nationale „Liga Profesorilor Excepționali”, a ajuns la final duminică, 21 iunie, când s-a încheiat etapa votării, prin care a fost stabilită ierarhia finală a cadrelor didactice înscrise în concurs.

Marele câştigător al celei de a doua ediţii a campaniei naţionale Liga Profesorilor Excepţionali este profesorul Luisian Grigore – profesor de matematică și fizică la Palatul Copiilor Botoșani, având 18 ani experiență, acesta fiind urmat în clasament de Marcel Porof  – profesor de geografie la Colegiul Național „Nicu Gane”, Fălticeni, 26 ani experiență şi argeşeanca Elena Stoica din Corbeni.

Premiile oferite primilor trei clasaţi sunt burse lunare în valoare de 5000, 3000 şi respectiv 2000 de lei, pe care aceştia le vor primi pe întreaga durată a anului şcolar următor.  Primii zece clasaţi primesc laptopuri, excursii, vouchere, materiale de specialitate şi educaţionale sau enciclopedii.

De câteva decenii, pictoriţa şi profesoara Elena Stoica a devenit cunoscută lumii de pe toate continentele, împreună cu micuţii pictori ai Cercului de pictură Culoare şi vis, obţinând peste 100 de premii la festivaluri naţionale şi internaţionale. Jucându-se cu pensule şi culori, micii artişti creează tablouri care ilustrează cărţi, calendare şi reviste.

„Mi-am dorit din copilărie să devin profesor de desen în judeţul unde m-am născut”

„Mi-am dorit din copilarie sa devin profesor de desen-pictura (nu mi-am schimbat niciodata optiunea). Mi-am propus fiu profesor de desen/pictura in judetul in care m-am nascut, asa s-a si intamplat. Studenta fiind, mi-am dat seama ca este foarte important ce se preda, dar si modul cum se preda, modul in care se realizeaza un model de invatare creativa… Înca din primii ani de activitate la catedra am fost preocupata, in mod deosebit, de stimularea imaginatiei, de dezvoltarea gandirii creatoare a elevilor. Am plecat de la premiza ca nu exista arta fara creativitate, nu exista om fara talent, desenul si pictura se invata precum scrisul, copiii sunt creativi in mod natural, ei asteapta indrumare si provocare.

Cu experienta acumulata intr-un timp relativ scurt si in mod deosebit rezultatele obtinute, am elaborat un set de metode specifice de stimulare /antrenare a potentialului creativ-plastic la copii, ca instrumentar metodologic complex de dezvoltare a abilitatilor, aptitudinilor specifice creatiei plastice si a unor trasaturi psihologice. Metodele mele au ca punct de plecare testele psihologice de verificare si dezvoltare a inteligentei (testele Torrance, Kogan, Dewey etc) imbinate cu continutul invatarii picturii si desenului (probleme de limbaj plastic). Rezultatele obtinute, numeroasele premii, medalii obtinute in Europa, Asia, America, nu ar fi fost posibile fara aplicarea setului de metode specifice in activitatea mea pedagogica (din anul 1996, in fiecare vara am fost invitata la scoli de vara din America unde am prezentat aceste metode, impreuna cu un grup din elevii mei)” este scurta descriere pe care şi-a făcut-o pentru concurs Elena Stoica.

Comments

comments