Erasmus+ Embracing Everyone… la final, în Şcoala Gimnazială Ion Pillat Piteşti

Miercuri, 4 iulie 2018, la Fundația Culturală Ilfoveanu, a avut loc Seminarul de diseminare finală pentru comunitatea profesorilor, psihologilor, directorilor din Municipiul Pitești și județul Argeș al proiectului Embracing Everyone Nr. 2016-UK01-KA219-024393_3, pe care Școala Gimnazială ”Ion Pillat” l-a implementat. Proiectul s-a derulat pe perioada a doi ani, 2016-2018, prin implicarea a 5 școli, care au aplicat și practicat cinci strategii inovative.

Coordonator European:
UK-KIRKBYMOORSIDE C.P.SCHOOL-YORK-Cooperative Learning;

Parteneri:
ITALIA-ISTITUTO COMPRESIVO FOSSACESIA- Peer Tutoring;
SLOVENIA-OS.MIHE PINTARJA TOLEDA –€ VELENJE-Team Teaching;
ROMĂNIA-ȘCOALA GIMNAZIALĂ ”ION PILLAT” PITEȘTI – Project Based Learning;
TURCIA-MUSTAFA AYKIN ELEMENTARY SCHOOL-FENERYOLU-KADIKÖY – Personalization.

Fiecare școală a aplicat una din cele cinci strategii inovative, care apoi a fost împărtășită cu școlile partenere.

Proiectul a avut un buget de 24.130 euro, limba de comunicare a fost limba engleză, iar obiectivele au fost:

・ Promovarea incluziunii elevilor, a celor care nu au competențe de bază, cu risc de abandon, cu nevoi speciale, ajutând la promovarea integrării lor în școală și societate;
・ Aplicarea de noi strategii pentru depășirea excluziunii sociale,a lipsei competențelor de bază și a părăsirii timpurii a școlii;
・ Aplicarea de noi metode în domeniul dezvoltării sociale și emoționale a copilului, pentru nevoile educaționale speciale;
・ Crearea unui mediu stimulativ de învățare și abordări pentru sprijinirea dezvoltării sociale și emoționale a copilului;
・ Schimbul de bune practici, astfel încât să pună la dispoziția profesorilor diferite metode de educație .

În cadrul proiectului s-au desfășurat 2 întâlniri transnaționale în U.K – Kirkbymoorside C. P. School și 4 mobilități: Italia, Slovenia, Romania și Turcia.

Prof. Georgeta Petre, coordonatorul proiectului, a prezentat miercuri, 4 iulie pentru profesorii din comunitatea locală și regională rezultatele obținute în cei 2 ani de implementare: calendare, broșuri, DVD-uri cu strategiile inovative, Memory Book, cartea despre cele cinci strategii inovative aplicate de fiecare partener-Five Innovative Strategies: Învățarea colaborativă(U.K), Învățarea de la egal la egal (Italia), Predarea în echipă (Slovenia), Învățarea pe bază de proiecte (România) și Personalizarea (Turcia).

Au fost prezenți 76 de profesori, directori, dar și părinți și elevi care au participat la activitățile proiectului.

Din analiza chestionarelor de impact reiese că proiectul și-a atins obiectivele.

・ Elevii și-au îmbunătățit competențele de comunicare în limba engleză, și-au dezvoltat abilități în ceea ce privește comunicarea socială, rezolvarea problemelor, gândirea critică, munca în echipă, responsabilitatea, analizând, comparând experiența lor cu a celorlalți

・ Profesorii și-au lărgit cunoștințele despre sistemele de învățâmânt din Europa, și-au însușit metode de predare pentru copiii cu nevoi speciale, ceea ce le permite să transfere bunele practici colegilor și școlilor din comunitate și de asemenea profilul școlii a crescut în comunitatea educațională locală și regională.

The European Commission support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents which reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here