Enel pleacă din România. Încă nu se știe ce se întâmplă cu clienții

Enel, unul dintre cei mai mari investitori de pe piaţa de energie electrică, va pleca din România anul viitor. Informaţia a fost publicată într-un raport al companiei.

Procedura de vânzare a companiei italiene a început încă din anul 2019.

În document nu se precizează clar la ce active va renunţa, Enel fiind unul dintre cei mai puternici investitori şi în producţia de energie verde.

Enel a anunţat că intenţionează să vândă active în valoare de 21 de miliarde de euro (21,51 miliarde de dolari) pentru a-şi reduce datoria netă, urmând să se concentreze pe prezenţa sa în şase ţări, conform strategiei actualizate a celei mai mari companii italiene de utilităţi prezentate marţi.
Recent, Enel și-a pierdut șeful de țară din România, Georgios Stassis, care a preluat conducerea companiei grecești Power Public Corporation și l-a înlocuit cu Carlo Pignoloni, care conducea operațiunile Enel Green Power în Italia.

Anul de referință al strategiei de eficientizare pe termen lung a grupului este preconizat a fi 2023. În mod specific, activitățile din Europa se vor concentra în jurul Italiei și Spaniei, cu vânzarea activelor din România.

Încă nu se știe ce se întâmplă cu clienții, dacă vor fi preluați de o altă companie.

Cine este Enel

Italienii de la Enel, cu circa 3 milioane de consumatori de energie în portofoliu, şi-au redus investiţiile cu aproape 40% în primele şase luni ale anului pe fondul deteriorării profitabilităţii operaţionale.

Enel, cu sediul la Roma, este compania care este operatorul reţelei de distribuţie a energiei din Muntenia Sud (Bucureşti), Banat şi Dobrogea şi care are un portofoliu de clienţi de trei milioane de puncte de alimentare, a terminat primul semestru cu o pierdere de 115 mil. euro, faţă de un câştig de 45 mil. euro, strict pe zona de vânzare a energiei.

Pe partea de distribuţie, acolo unde chiar reţeaua administrată are costuri proprii pentru energia consumată, pierderile italienilor au ajuns la 50 mil. euro de la un profit de 60 mil. euro în prima jumătate a anului trecut.

Rezultatele slabe vin în contextul în care la jumătatea anului grupul a anunţat foarte clar că va accelera repoziţionarea în pieţele cheie, vânzarea de active făcându-se cu pedala de acceleraţie la podea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here